مقامات آمریکا اعلام کردند اولین دورِ برنامه تزریق واکسن کرونای فایزر-بیون‌تک در این کشور از فردا دوشنبه ۱۳ دسامبر (۲۴ آذر) آغاز می‌شود و مردم می‌توانند از فردا این واکسن را دریافت کنند.

واكسن كرونا - فايزر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام مقامات آمریکایی، اولین محموله از ۳ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان امروز (یکشنبه) در سراسر ایالت‌ها توزیع خواهد شد.

واکسن کروناویروس فایزر-بیون‌تک در برابر بیماری کووید-۱۹ اثربخشی ۹۵ درصدی دارد و توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است.

آمار روزانه فوتی‌های کرونا در آمریکا دیروز (شنبه) ۳۳۰۹ نفر اعلام شد. از ماه نوامبر تعداد فوتی‌های بیماری کووید-۱۹ در این کشور افزایش شدیدی پیدا کرده است.

گزارش‌ها حاکی است که تایید استفاده اضطراری از واکسن فایزر-بیون‌تک تحت فشار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا انجام گرفته است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، همچنین واکسن کروناویروس فایزر در انگلیس، کانادا، بحرین و عربستان تایید شده است. مقامات آمریکایی نیز همچون مقامات این کشورها کادر درمان و افرادی را که در آسایشگاه‌ها تحت مراقبت قرار دارند در اولویت نخست دریافت واکسن قرار داده‌اند.

کد خبر 572368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha