نخستین افراد در آمریکا صبح روز دوشنبه ۲۴ آذر در آغاز یک برنامه واکسیناسیون بی‌سابقه در تاریخ این کشور واکسن کرونای شرکت‌های فایزر/بیونتک را دریافت کردند.

nurse

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  هافینگتون پست واکسیناسیون بر ضد کروناویروس در آمریکا در هنگامی آغاز می‌شود که شمار تلفات ناشی از این ویروس به مرز ۳۰۰۰۰۰ مورد نزدیک شده است.

ساندرا لیندسی، یک پرستار بخش مراقبت‌های ویژه در مرکز پزشکی یهودی لانگ آیلند نخستین فردی در نیویورک بود که واکسن کرونا را دریافت کرد.

لیندسی گفت: «تفاوتی با زدن واکسن‌های دیگر نداشت.» دریافت واکسن بوسیله این پرستار به همراهی اظهارات آندرو کومو، فرماندار نیویورک به طور زنده در اینترنت پخش می‌شد.

لیندسی گفت: «امروز احساس امیدواری می‌کنم.... امیدوارم که این لحظه نشانگر آغاز پایان دوره‌ای بسیار دردناک در تاریخ ما باشد. می‌خواهم به عموم مردم اطمینان دهم که این واکسن بی‌خطر است.»

او افزود: «نوری د رانتهای تونل وجود دارد، اما هنوز باید به زدن ماسک‌هایمان ادامه دهیم و فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کنیم. من به علم باور دارم. به عنوان یک پرستار، کار من بر اساس علم انجام می‌شود، بنابراین به علم اعتماد دارم. همه را تشویق می‌کنم که واکسن را بزنند.»

رابرت ردفیلد، رئیس مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا روز شنبه واکسن فایزر را برای آمریکاییان ۱۶ ساله و بالاتر تایید کرد و این شرکت عرضه این واکسن را از مرکز توزیعش در ایالت میشگان شروع کرد. تایید ردفیلد پس از تایید رسمی این واکسن برای مصرف اضطراری بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا بود.

حدود ۳ میلیون دوز اولیه این واکسن عرضه خواهد شد و نخستین دوزها برای کارکنان مراقبت بهداشتی و ساکنان آسایشگاه‌ها استفاده خواهد شد. کامیون‌ها روز دوشنبه آماده تحویل واکسن به ۱۴۵ مرکز توزیع در سراسر آمریکا بودند و دروز سه‌شنبه ۴۲۵ مرکز و در روز چهارشنبه ۶۶ مرکز دیگر به این رقم اضافه می‌شوند.

عرضه واکسن کرونا چالشی بی‌سابقه از هم از لحاظ تدارکات و هم از لحاظ پیام‌رسانی عمومی است. واکسن فایزر را باید در دمای بسیار سرد (منهای ۷۰ درجه سلسیوس) نگهداری کرد و برای انتقال آن را با یخ خشک بسته‌بندی کرد.

هنگامی واکسن به درستی حمل‌ونقل شد، مردم باید واکسن زدن را بپذیرند. نظر عمومی در این مورد در  آمریکا نوسان داشته است، در حالی که برخی از آمریکاییان مشتاق دریافت واکسن هستند، برخی دیگر از واکسن زدن را نمی‌پذیرند و یک گروه میانه که به نظر می‌رسند علاقمند به واکسن زدن باشند، اما اطلاعات بیشتر می‌خواهند.

واکسن دیگر کرونا ساخت شرکت مدرنا که با همان شیوه واکسن فایزر عمل می‌کند، قرار است این هفته برای گرفتن مجوز مصرف اضطراری بوسیله هیات کارشناسی مستقل سازمان غذا و داروی آمریکا به بحث گذاشته شود.

چرا ساختن واکسن‌ mRNA برای کرونا اینقدر اهمیت دارد؟

سازمان غذا و داروی آمریکا به واکسن کرونای فایزر مجوز مصرف اضطراری داد

کد خبر 572822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha