سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

کم و بیش برای همه مردم پیش می‌آید که گذرشان به بورس کالاهای مختلف بیفتد.

قلم شدن پا

به عنوان مثال آن دسته از خانواده‌هایی که دختر دم بخت دارند یا به دنبال خرید عمده و ارزان‌تر کالا می‌گردند، معمولا این اماکن را به فروشگاه‌های لوکس و گرانقیمت ترجیح می‌دهند .

البته بزرگ‌ترین معضل در این بازارها، برخورد با چرخ‌دستی‌هاست. آنهایی که تجربه بازار رفتن ندارند بدون شک در نخستین تجربه خود، برخورد با چرخ دستی‌ها را  تجربه می‌کنند.

باربر‌ها که تعداد زیادی کارتن را روی چرخ‌دستی‌ها قرار می‌دهند اصرار زیادی دارند تا هرچه سریع‌تر به مقصد برسند و به همین دلیل با سرعت زیادی در پیاده‌روهای کم عرض  حرکت می‌کنند.

این چرخ‌دستی‌ها به بوق یا وسیله هشداردهنده دیگری مجهز نیستند و تنها صدای فریاد باربر است که عابران را از مهلکه می‌رهاند.

اما تشخیص صدای باربر و مشاهده چرخ دستی در ازدحام عابران دشوار است و در صورتی که عابران به شیوه جا خالی دادن آشنا نباشند، این احتمال وجود دارد که پایشان زیر چرخ دستی گیر کند یا چرخ پاهایشان را قلم کند. با توجه به این معضل، لزوم نظارت بیشتر بر حرکت چرخ دستی‌ها در این نقاط از شهر وجود دارد.

قایق شماره 13

با چشم عقل  می‌توان مرگ را در امواج آرام دریاچه‌‌های مصنوعی محیط‌های تفریحی مشاهده کرد که چگونه در انتظار یک بی‌احتیاطی کوچک از سوی ما، روز‌ها و ماه‌ها در انتظار  سرنشینان قایق شماره 13 نشسته است .

البته همه ما می‌دانیم که شماره 13 فقط متعلق به قایقی است که سرنشینان آن نکات ایمنی را رعایت نکرده‌اند.

جدای از نبود جلیقه‌های نجات در برخی موارد نیز جلیقه‌های نجات بیشتر شبیه به پیراهنی است که از بس دکمه‌هایش در رفته، فقط به درد گردگیری اسباب  و و سایل خانه می‌خورد.

در حقیقت هیچ‌یک از آنها  بست، دکمه یا زیپ سالمی ندارند و می‌توان به راحتی تصور کرد که فردی که آن‌ را به تن کرده پس از یکی دو تقلای ساده در آب، جلیقه را از دست داده و به آغوش مرگ می‌رود.

تحمل باغبان

برای باغبانی که خاک سفت ترک خورده را زیر و رو کرده، بوی بد کود را تحمل کرده و روز‌ها و شب‌های درازی زمین خشک را  آبیاری کرده، لگد مال شدن گل‌ها و گیاهان ،آن هم در کنار تابلوی «لطفا وارد چمن نشوید» صحنه دلخراش و تحمل‌ناپذیری است.

چنانچه حریم فضا‌های سبز شهری حفظ شود، گل‌ها و گیاهان آن می‌توانند تا چندین ماه و شاید چندین سال هوای آلوده شهر را تصفیه کنند و لطافت و طراوت خاصی به محیط زندگی ما بدهند.  شاید اگر در نگاه باغبان این بوستان‌ها شریک شویم محیط زیباتری داشته باشیم.

تعویض یخچال

در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا، رعایت بهداشت مواد غذایی ضرورت بیشتری دارد . در این بین سوپرمارکت‌ها از جمله مکان‌هایی هستند که به طور مستقیم با مواد غذایی سر و کار دارند و نحوه نگهداری محصولات غذایی در این مکان‌ها، کیفیت و سلامت آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

هرچند در چند سال اخیر بیشتر سوپرمارکت‌های کوچک به تجهیزات سرمایشی مدرن مجهز شده‌اند اما هنوز هم فروشگاه‌هایی پیدا می‌شوند که همچنان از یخچال‌های فرسوده چند دهه پیش استفاده می‌کنند.

این در حالی است که این یخچال‌ها اغلب خراب بوده و نمی‌توانند به اندازه کافی محصولاتی را که نیاز به نگهداری در یخچال دارند خنک کنند.

به همین دلیل احتمال فساد مواد غذایی در این یخچال‌‌ها بالا می‌رود و در نتیجه آن امکان مسمومیت مصرف‌کنندگان وجود دارد. از سوی دیگر برخی از این یخچال‌ها‌ هم سال‌هاست که رنگ تمیزی را به خود ندیده و  باقیمانده انواع و اقسام‌مواد غذایی در آنها به چشم می خورد.

این آلودگی نه تنها موجب بو گرفتن محصولات غذایی می‌شود، بلکه بسته بندی محصولات را چرب و کثیف می‌کند. با توجه به جمیع این موارد، تعویض این یخچال‌ها‌ضروری به نظر می‌رسد.

کد خبر 57459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز