یکی از وظایف و اقدامات سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، ایجاد زیرساخت برای جذب و اسکان موقت بی‌خانمان‌ها و آسیب‌دیدگان اجتماعی است.

نگراني ساكنان باغ آذري

محمد حق‌شناس / عضو شورای اسلامی شهر تهران : یکی از وظایف و اقدامات سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، ایجاد زیرساخت برای جذب و اسکان موقت بی‌خانمان‌ها و آسیب‌دیدگان اجتماعی است.ایجاد و احداث ۵ گرمخانه جنرال در نقاط پرآسیب پایتخت پیرو برنامه پنج ساله سوم توسعه شهری به شورای اسلامی شهر تهران ابلاغ شده است. در همین راستا و بابررسی‌ها و مطالعات انجام شده، محله باغ آذری در منطقه ۱۶ برای ساخت یکی از این گرمخانه‌ها انتخاب شده است.  

باعنایت به آمار موجود، حدود ۲۱۰۰ بی‌خانمان از سوی ۷۵۰ گشت شبانه‌روزی منطقه در ۹ ماه سال جاری به گرمخانه‌ها هدایت شده‌اند که از این تعداد، بیش از ۹۸ نفر زن بوده‌اند. تعداد زیاد بانوان به عواملی از جمله وجودترمینال جنوب، بوستان بعثت و پاتوق سنتی باغ آذری که سابقه دیرینه‌ای در جذب آسیب‌دیدگان اجتماعی دارد، مرتبط است. به همین دلیل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری بعد از انجام مطالعه میدانی بر آن شد تا با احداث یک مددسرا ویژه بانوان با ظرفیت حدود ۱۰۰ نفر در ضلع شمالی ترمینال جنوب احداث کند که علاوه بر ویژگی دسترس‌پذیری برای افراد آسیب‌دیده، به دور از محل سکونت شهروندان نیز هست.  

لازم به ذکر است افرادی که در آینده در مددسرای ویژه بانوان پذیرش می‌شوند الزاماً معتاد نخواهند بود و به‌طور حتم شامل افرادی می‌شود که درحال حاضر در منطقه ۱۶ و بوستان‌های منطقه موردسوء استفاده قرار می‌گیرند.

تأکید می‌کنم این مددسرا مختص منطقه ۱۶ تهران است و هیچ پذیرشی از سایر مناطق صورت نخواهد گرفت؛ چرا که در همه مناطق از جمله مناطق یک، ۳، ۵ و ۶ مددسرای متناسب با جمعیت بی‌خانمان‌های هر منطقه وجود دارد و درحال حاضر فعالند.  
احداث مددسرای بانوان حتماً موجب کاهش آسیب‌های محله‌های این منطقه می‌شود و همچنین بانوان معتاد یا بی‌خانمان این امکان را پیدا خواهند کرد که با فرایندمددکاری به چرخه زندگی و آغوش خانواده بازگردند.  

کد خبر 575011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha