همشهری آنلاین: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: امکان تولید روزانه حدود دو میلیون لیتر بنزین با استفاده از اتانول با همکاری انجمن تولیدکنندگان اتانول فراهم می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با توجه به افزایش قیمت نفت خام و لزوم دستیابی به منابع جدید برای تولید بنزین، از سال گذشته (۸۶) با دستور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و هماهنگی مدیریت پژوهش و توسعه این شرکت جلسات متعددی با صنایع و انجمن تولیدکنندگان اتانول برگزار شد و پس از آزمایش عملی بنزین تولید شده با ۱۰ درصد اتانول در برخی خودروها و تعیین مشخصات کیفی مورد نیاز، مقرر شد تولید بنزین با ۵ تا ۷ درصد اتانول در دستور کار قرار گیرد.

عامری افزود: هم اکنون اتانول تولیدی کشور حاوی مقدار زیادی آب است که بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شد، تولیدکنندگان اتانول با احداث واحدهای آبگیری وکاهش آب به میزان کمتر از یک درصد خلوص اتانول را تا ۹۹.۲ درصد افزایش دهند.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در انبار نفت نظامیه اهواز ۲ دستگاه مخزن ۲ میلیون لیتری جهت ذخیره‌سازی اتانول و یک دستگاه مخزن ۱۰ میلیون لیتری برای مخلوط کردن احداث خواهد شد.

وی میزان تولید روزانه اتانول در مرحله نخست را روزانه ۱۰۰ هزار لیتر عنوان کرد و افزود: این میزان در مرحله دوم به دو برابر و در مراحل بعدی تا ۴ برابر قابل افزایش است.

عامری صرفه اقتصادی، رونق کشاورزی، ایجاد اشتغال در صنایع تولید اتانول (که حدود ۳۰ درصد آن هم اکنون تعطیل و نیمه تعطیل است) حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از آلودگی احتمالی منابع آب با MTBE را به عنوان مهمترین فوائد استفاده از اتانول عنوان کرد.

کد خبر 57514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز