چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

محمدجواد پاینده: عصر روز پنجشنبه همزمان با تعطیلی روزنامه‌ها و در یک غروب آرام، ‌خرید بزرگ پرسپولیس از راه رسید.

در رقابت گرم قرمز و آبی برای جذب بهترین‌های لیگ هفتم، مهره سرنوشت‌ساز، مهاجم آفریقایی باشگاه پیکان بود که بعد از توافق با استقلال به پرسپولیس پیوست.

ابراهیم توره پیش از سفر به کشورش با استقلالی‌ها به توافق رسیده بود و برگ برنده قلعه‌نویی در فصل آتی به شمار می‌رفت.

سرپرست باشگاه استقلال تا آخرین ساعات اداری روز پنجشنبه امیدوار به ثبت قرارداد با این بازیکن بود اما محمود خوردبین بر همتای استقلالی‌اش پیشی گرفت و به همراه ابراهیم توره برای ثبت قرارداد وارد هیأت فوتبال شد و توره، ‌بهترین گلزن خارجی فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر به پرسپولیس پیوست.

استقلالی‌ها علت این چرخش 180 درجه‌ای را درخواست مالی بالای توره دانستند. نظری جویباری مدعی شد این بازیکن نزدیک به 500 میلیون تومان برای آبی‌های پایتخت هزینه داشته و احتمالاً پرسپولیس با همین مبلغ او را به خدمت گرفته اما پرسپولیسی‌ها عنوان کردند جذب این بازیکن 320 میلیون تومان هزینه داشته است.

ابراهیم توره مسائل مالی را در عبور از استقلال و انتخاب پرسپولیس دخیل نمی‌داند. مهاجم شماره 17 سرخپوشان  در این خصوص به همشهری گفت: «با هر دو تیم مذاکره کرده بودم و در نهایت با پرسپولیس به توافق رسیدم.

من این تیم را دوست داشتم و به خاطر شرایط فصل گذشته پرسپولیس را به استقلال ترجیح دادم. فکر می‌کنم هر دو تیم بزرگ و محبوب هستند اما پرسپولیس بزرگتر است. من شکل بازی این تیم را ترجیح می‌دادم و این انتخاب به دلیل مسائل مالی نبود.

پول برای هر بازیکنی مهم است اما در انتخاب بین پرسپولیس و استقلال اصلاً به این مسئله توجه نکردم. می‌خواهم جایی بازی کنم که راحت باشم و بتوانم به اهدافم برسم.

پرسپولیس را مناسب‌تر و بهتر از استقلال دیدم و از این انتخاب راضی‌ام. فکر می‌کنم کار درستی کردم که به پرسپولیس آمدم.»

ابراهیم توره مدعی است از بین 3 پیشنهاد داخلی و یک پیشنهاد خارجی پرسپولیس را برای ادامه فوتبال انتخاب کرده است: «صباباتری و استقلال هم به دنبال من بودند. از بین این 3 پیشنهاد پرسپولیس را انتخاب کردم. یک پیشنهاد هم از باشگاه مارسی داشتم اما چندان مناسب نبود. ترجیح دادم که بیشتر در ایران بمانم تا در شرایط بهتری به تیم‌های اروپایی بروم.»

پدیده آفریقایی  لیگ در پیکان مطرح شد و خیلی زود توانست قدرت گلزنی خودش را به نمایش بگذارد،‌ با این وجود توره تمایلی به ماندن در این تیم نداشت: «پیکان تیم خوبی بود. من فرصت خوبی در این تیم به دست آوردم و توانستم گل‌های زیادی بزنم. واقعا در آنجا احساس آرامش می‌کردم اما برای این فصل باید به تیم بزرگتری می‌رفتم.

طبیعتاً پرسپولیس تیم بزرگتر و محبوب‌تری است. این تیم همیشه مورد توجه و محبوب است. همه این مسائل برای من مهم بود. باید پیکان را ترک می‌کردم تا پیشرفت کنم. می‌خواهم با پرسپولیس به هدف‌های بزرگی برسم.»

با ورود توره، رقابت نزدیکی در خط حمله پرسپولیس شکل می‌گیرد. از بین این بازیکن، خلیلی و نیکبخت حداقل یک نفر نیمکت‌نشین خواهد شد اما ستاره شماره 17 قرمزها از این بابت هم احساس نگرانی نمی‌کند: «خوشحالم که با بهترین مهاجمان ایران در یک تیم بازی می‌کنم. خلیلی واقعاً فوق‌العاده است. نیکبخت هم مهاجم خوبی است.

من خوشحالم که با آنها در یک تیم بازی می‌کنم. اگر کنار هم باشیم مطمئناً موقعیت‌های زیادی برای من ایجاد می‌شود. پرسپولیس با این بازیکنان توان هجومی بالایی دارد و من از این شرایط خوشحالم.»

مهاجم جدید پرسپولیس از همکاری با قطبی هم خوشحال است: «او را تا حدی می‌شناسم. در تمرین دیدار کوتاهی با هم داشتیم  و قطبی هم از حضور من در پرسپولیس ابراز خوشحالی کرد. فکر می‌کنم مربی خوب و خوش اخلاقی است. امیدوارم همکاری خوبی با او داشته باشم.»

ابراهیم توره با وجود توانایی‌های زیادی که از خودش نشان داده هنوز فرصت حضور در ترکیب تیم‌ملی سنگال را پیدا نکرده اما امیدوار است در پی این انتقال به تیم ملی سنگال هم دعوت شود: «برای تیم المپیک بازی کردم اما هنوز به تیم ملی دعوت نشدم. امیدوارم امسال این فرصت را پیدا کنم.

البته مربیان ما بازی‌های لیگ ایران را نمی‌بینند اما پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. فیلم بازی‌های خودم را برای مربیان تیم ملی ارسال می‌کنم. اگر موفق باشم حتما می‌توانم در تیم ملی بازی کنم.»

توره به پرسپولیس جدید امیدوار است: «خریدهای خوبی انجام شده و پرسپولیس واقعاً قدرتمند است. ما قطعاً مدعی اول قهرمانی خواهیم بود. امیدوارم در لیگ، ‌جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا موفق باشیم.

آرزو می‌کنم مثل فصل گذشته در گلزنی موفق باشم و گل‌های مهمی برای پرسپولیس بزنم. هواداران این تیم در تمرینات توجه ویژه‌ای به من دارند و این مسئله نشان می‌دهد که کار سختی در پیش خواهم داشت.

گل زدن به استقلال هم خیلی مهم است. فصل قبل در پیکان این کار را انجام دادم و امیدوارم در پرسپولیس هم این کار را تکرار کنم.»

کد خبر 57552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز