جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۴۴ درصد از کل تصادف پایتخت در ساعات شب ‌اتفاق می‌افتد که ۲۲ درصد آن مربوط به ساعات ۱۷ تا ۲۴ است.

تردد شبانه - کرونا - ممنوعیت کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت توانیر از چند روز گذشته و با هدف کاهش مصرف برق، روشنایی معابر و بزرگراه‌های تهران را در ساعات منع تردد شبانه (۲۱ تا ۴ صبح) قطع می‌کند. موضوعی که اعتراض و انتقاد مردم، شهرداری، شورای شهر و حتی نیروی انتظامی تهران را در پی داشته و تا امروز نیز مشکل رفع نشده است.

مردم می‌گویند قطع سراسری برق معابر در ساعات شب امنیت شهر را پایین می‌آورد، انتقاد پلیس راهور این است که کمبود روشنایی آمار تصادفات را افزایش خواهد داد، نیروی انتظامی از احتمال افزایش آمار سرقت‌ها در شهر خبر داده و شهرداری و شورای شهر نیز اعلام کرده‌اند که خاموشی مطلق شبانه، هم بر ظاهر شهر تاثیر می‌گذارد و هم زمینه سرقت تجهیزات شهرداری را برای سارقان فراهم می‌کند.

سردار محمدحسین حمیدی، رییس پلیس راهور پایتخت دو روز پیش نسبت به خاموش شدن چراغ‌های برخی از بزرگراه‌های پایتخت در ساعات منع تردد واکنش نشان داد و مخالفت خود را اعلام کرد. سردار حمیدی به افزایش تصادفات رانندگی در نتیجه این خاموشی‌ها اشاره کرد و گفت: طبیعتا در شرایط عدم نور کافی، مشکلاتی ایجاد می‌شود و ما هم مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم اما به زودی گزارشی در این مورد اعلام خواهیم کرد. در این خصوص نامه‌نگاری و مکاتبه هم انجام شده تا این موضوعات حل و فصل شود.

مجید فراهانی، عضو شورای شهر نیز دیروز در جلسه شورا طی تذکری اعلام کرد: خاموشی معابر تهران، چهره شب شهرمان را به هم ریخته و شهر را برای حیات و زیست شبانه به خصوص برای پیاده‌ها نامناسب کرده است. متاسفانه مدتی است روشنایی معابر و خیابان‌های اصلی، کوچه‌ها، مسیرهای پیاده و حتی بزرگراه‌های اصلی شهر به شدت کاهش پیدا کرده است.

حالا سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور، جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: هنگام شب‌ دید راننده یک‌ششم دید وی در روز است. پس راننده باید ۱۵ کیلومتر سرعت خود را نسبت به روز کاهش دهد تا در مواجهه با خطرات بتواند عکس‌العمل مناسبی داشته باشد.

وی ادامه داد: در خصوص معابر شهری که هر لحظه امکان تردد عابر پیاده وجود دارد، بحث دیدن و دیده شدن برای پلیس بسیار مهم است و در تاریکی شب‌، روشنایی معابر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه علت وقوع بیشتر تصادفات بحث تاریکی و سرعت است که بعد از جذب بار ترافیکی شامگاهی روی می‌دهد، اظهار کرد: ۵۶ درصد از تصادفات تهران در محورهای بزرگراهی اتفاق می‌افتد. این در حالی است که از «گردنه تنباکویی» تا «سه‌راه سیمان» محور امام‌رضا(ع) نقص روشنایی دارد.

موسوی‌پور افزود: بحث قطعی برق بسیار مهم است و در محور امام‌رضا(ع) که ۶۴ درصد تصادفات آن در شب‌ روی می‌دهد، بخاطر نبود روشنایی است و در بخش تصادفات جرحی و فوتی که چند روز قبل روی داد، این مساله بیشتر نمایان شد. درواقع روشنایی معابر می‌تواند تصادفات را تا حد زیادی کاهش دهد.

کد خبر 576776

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha