همشهری آنلاین: بهای طلا در معاملات روز جمعه ۱۱ ژوئیه (برابر با ۲۱ تیر) در پی افزایش شدید بهای نفت و نیز رکود بازارهای سهام، به بالاترین میزان طی ۴ ماه گذشته رسید.

واحدمرکزی خبر به نقل از آسوشیتدپرس اعلام کرد: علاوه بر طلا بهای دیگر کالاها از جمله ذرت، سویا، گندم و دیگر محصولات کشاورزی نیز در معاملات روز جمعه بازارهای بین‌المللی افزایش یافت.

تحلیلگران افزایش بهای نفت و رکود بازارهای سهام را از جمله علل روی آوردن سرمایه گذاران به خرید فلزات گرانبها اعلام کرده‌اند.

افزایش بهای طلا از این مسئله حکایت دارد که سرمایه‌گذاران به‌طور فزاینده‌ای نگران افزایش تورم همزمان با افزایش بهای سوخت در آمریکا و تداوم ضعف دلار در برابر ارزهای رقیب هستند.

در معاملات روز جمعه بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ماه اوت با ۱۸ دلار و ۶۰ سنت افزایش به ۹۶۰ دلار و ۶۰ سنت رسید. همچنین در معاملات این روز بهای طلا به ۹۶۹دلار و ۱۰ سنت نیز رسید که بالاترین بهای طلا از زمان رسیدن آن به آستانه هزار دلار در ماه مارس امسال میلادی به شمار می‌رود.

نگرانی درباره اقتصاد آمریکا و افزایش شدید بهای انرژی و نیز کاهش دلار علت افزایش ۳۴بهای طلا در مقایسه با پارسال بوده است با این حال مشخص نیست آیا فضای کنونی برای افزایش بیشتر بهای نفت و ثبت رقم بی‌سابقه دیگر برای طلا کافی است یا خیر.

کد خبر 57721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز