همشهری آنلاین: "بلتران"، دوچرخه سوار اسپانیایی، محروم شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، "مانوئل بلتران" از تیم لیکیگاس، نخستین ورزشکار دوپینگی توردوفرانس در رقابت‌های سال جاری لقب گرفت. این رکابزن اسپانیایی در نخستین دور رقابت‌ها دوپینگ کرده است.

تیم لیکیگاس اعلام کرد دوچرخه سوار متخلف اسپانیایی‌اش را از رقابت‌ها کنار گذاشته است.

"پت مک کواید"، رییس فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری در این باره گفت: "این خبر بسیار ناگواری است. باز هم روشن شد که دوچرخه‌سواران حاضر هستند خطر احمقانه‌ای را بپذیرند. امیدوارم در دو هفته آتی باقیمانده از رقابت‌ها مورد دیگری کشف نشود."

جریمه سنگینی در انتظار بلتران خواهد بود. او پیش از این هم چند بار با اتهام دوپینگ روبه رو بوده است.

براساس قوانین ضد دوپینگ فرانسه، او با خطر افتادن به زندان هم روبه‌رو است، چرا که در فرانسه داشتن مواد نیروزا قابل پیگیری است. بلتران در دوران حرفه‌ای خود با "یان اولریش" و "لانس آرمسترانگ" هم تیمی بوده است.

نیروهای پلیس ساعت 20 و 55 دقیقه (به وقت محلی) پس از بررسی اتاق بلتران او را همراه خود بردند. تیم ایتالیایی همزمان با این خبر دوچرخه‌سوار اسپانیایی‌اش را محروم کرد. یک سخنگوی ASO اعلام کرد باقیمانده دوچرخه‌سواران تیم یاد شده اجازه دارند در باقی تورنمنت حضور داشته باشند.

لیکیگاس همچنین از پرداخت جریمه یکصد هزار یورویی هم در امان ماند، چرا که این تیم پس از اعلام مثبت بودن تست A این ورزشکار، او را براساس قوانین محروم کرد.

کد خبر 57737

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز