به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، یدالله کاظمی رئیس ستاد راهبردی و مجری طرح ممیزی املاک مرحله ششم با اعلام این خبر گفت: قانون نوسازی و عمران شهری، شهرداری را مکلف کرده که هر پنج سال یک بار ممیزی املاک را انجام دهد.
وی افزود: به موجب این قانون، شهرداری با انجام ممیزی و بهروز کردن اطلاعات مربوط به املاک و اراضی و همچنین احصاء موارد مغایر، مجاز به اخذ عوارض از اراضی و ساختمانها و ابنیه شده است تا بتواند وجوه مربوطه را صرف نوسازی و عمران شهری کند.
وی به بخشنامه شهردار تهران اشاره کرد و اظهار داشت: فرایند ممیزی از آبان ماه سال گذشته آغاز شده و به منظور دقت و سرعت در برداشت میدانی، امور مربوطه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر واگذار شده که به موضوع ممیزی آشنایی داشته و دستاورد مناسبتری را بدنبال خواهد داشت .
در فاز نخست طرح به دلیل شیوع کرونا و محدودیت زمانی، ممیزی در مناطق یک، ۸، ۱۱، ۱۲ و ۲۲ که دارای تراکم غیرمسکونی بیشتری هستند، اجرا میشود.
نظر شما