یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: ایهود اولمرت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی برای شرکت در اجلاس اتحادیه مدیترانه به پاریس رفته است که رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی با رو شدن اتهام‌های جدید وی اعلام کردند که او دیگر به پایان عمر سیاسی خود رسیده است.

اتهام‌های اولمرت به تازگی ابعاد گسترده‌ای به‌خود گرفته است تا جایی که با اتهام جدید او در مورد کلاهبرداری بعضی از روزنامه‌ها او را دزد خطاب کردند.

اولمرت متهم شده است در زمانی که شهردار بیت‌المقدس و وزیر صنایع بوده است از مؤسسات مختلف از‌جمله مؤسسات رسمی خواهان تامین مالی هزینه سفر خود می‌شد.

در آن دوران آژانس مسافرتی که متعلق به او بوده است فاکتورهای مختلفی در مورد یک سفر را همزمان به نهادهای مختلف ارسال می‌کرد و اولمرت پول باقیمانده را برای سفرهای خارجی خانواده‌اش در اختیار آنها قرار می‌داد.

مقام‌های پلیس اسرائیل قصد دارند تا به‌زودی بازجویی از فرزندان و اعضای خانواده نخست وزیر را آغاز کنند؛ مسئله‌ای که باعث شد اولمرت  حتی در هواپیمایی که به پاریس می‌رفت راحت نماند و بار دیگر او را مجبور کرد تا  اتهاماتش را به شدت رد کند.

اولمرت با عصبانیت در مقابل خبرنگاران اعلام کردکه  بهره‌برداری از این موضوع برای متهم‌کردن خانواده من نفرت‌انگیز است.

روز گذشته روزنامه یدیعوت آحارنوت در گزارشی در باره تمام شدن عمر سیاسی نخست وزیر این رژیم نوشت: اولمرت به پایان خط رسیده است و این موضوع را همه سیاستمداران و سران کشورهایی که قرار است او در پاریس با آنها ملاقات کند و همچنین دادگاه و نیروهای پلیس می‌دانند.

تنها کسی که این موضوع را تکذیب می‌کند خود اولمرت است.روزنامه هاآرتص هم گزارش داد 4فرزند اولمرت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند هزینه سفرهایی که آنها به دور دنیا رفته‌اند هدیه‌ای از سوی پدرشان بوده است و او شخصا پول آنها را پرداخت کرده است. 

روز گذشته روزنامه معاریو هم در صفحه اول خود با تاکید بر اینکه نخست‌وزیر اسرائیل این بار در گردابی از اتهام‌ها گرفتار شده است، نوشت: اولمرت راهی به جز تسلیم شدن ندارد.

حالا دیگر همه دنیا اتهام‌های او را می‌دانند و از دولت اسرائیل اکنون یک سایه بیشتر باقی نمانده است.

گدعون ساعر، رئیس فراکسیون پارلمانی حزب لیکود هم با اتهام جدید اولمرت استعفای فوری وی را خواستار شد. ساعر تاکید کرد:  اولمرت جایگاه خود را از دست داده است و  دیگر دولت وی شایستگی ادامه کار را ندارد.

اوضاع اولمرت آنقدر وخیم است که راشل ریسبی‌راز از مشاوران ارشد او هم قبل از رفتن به پاریس توانست تنها با این جمله از او دفاع کند که نخست وزیر یک دزد و متقلب نیست.

نمایش برای بقا

در حالی که حتی رسانه‌های اسرائیل هم  به صراحت مرگ سیاسی اولمرت را اعلام کرده‌اند اما نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی باز هم در تلاش است خود را در اجلاس پاریس با صحبت‌های آنچنانی مطرح کند.

او در حالی خواستار مذاکره مستقیم با سوریه شد که مقام‌های سوری بارها این مسئله را رد کرده‌اند. علاوه بر این، ادعا کرد تا به امروز هیچگاه امکان رسیدن به صلح با فلسطینی‌ها تا این حد مهیا نبوده است.

صحبت‌های او هر چند شاید تا مدتی بتواند تیتر روزنامه‌های اروپایی را تامین کند اما همه می‌دانند که مقام‌های سیاسی جهان متوجه وضعیت او در لبه پرتگاه هستند و خیلی هم حرف‌های او را جدی نمی‌گیرند.

کد خبر 57911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز