دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس رژیم صهیونیستی رسما به دادستانان توصیه کرد که علیه ایهود اولمرت نخست وزیر این رژیم به اتهام فساد کیفر خواست صادر کنند.

به گزارش بی بی سی، منی مازوز دادستان کل رژیم صهیونیستی اکنون باید درباره صدور کیفر خواست علیه اولمرت تصمیم بگیرد. انتظار می‌رود مازوز تصمیم خود درباره صدور کیفر خواست علیه اولمرت را تا چند هقته دیگر اعلام کند.

اولمرت پیشتر تمام اتهامات مطروح شده علیه خود را رد و اعلام کرده بود که به دلیل مواجهه با چندین مورد تحقیق درباره فساد مالی تا آخر ماه سپتامبر از مقام خود کناره گیری خواهد کرد.

به رغم این احوال حزب حاکم کادیما جهت رای گیری برای انتخاب نخست وزیر آتی رژیم صهیونیستی روز 17 سپتامبر تشکیل جلسه خواهد داد.

پلیس رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرده است که شواهدی مبنی بر این که اولمرت ده‌ها هزار دلار رشوه از بازرگانی به نام موریس تالانسکی را پذیرفته است در دست دارد.

پلیس رژیم صهیونیستی پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: علاوه بر تحقیق بر سر این مساله که آیا ایهود اولمرت مقادیر زیادی پول از یک بازرگان آمریکایی دریافت کرده یا خیر، اتهامات جدیدی در ارتباط با فساد مالی نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

برمبنای پرونده جدید فساد مالی علیه اولمرت، وی در زمان تصدی مقام شهرداری بیت‌المقدس طی سال‌های 1993 تا  2003 و در زمان تصدی وزارتخانه‌ صنعت و تجارت رژیم صهیونیستی از تعداد زیادی از سازمان‌های صهیونیستی مستقر در سرزمین‌های اشغالی جهت تامین هزینه سفر‌های خارجی خود پول دریافت کرده است.

اولمرت در حالی پول سفر‌های خارجی خود را از این سازمان‌ها دریافت می‌کرده است که هر کدام از این سازمان‌ها بر این باور بودند که تنها سازمان‌های تامین کننده مخارج سفر‌های خارجی اولمرت هستند.

گفته می‌شود اولمرت پس از دریافت مبالغ مورد نیاز برای تامین مخارج سفر‌های خارجی خود این مبالغ را به دو حساب جداگانه واریز می‌کرده است.

کد خبر 62792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز