همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از همه مشترکان تجاری خواست با تعویض لامپ‌های پرمصرف مدادی و استفاده از لامپ‌های کم مصرف، مشکلات توزیع برق را در تابستان کاهش دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ترابی گفت: بیشتر مراکز تجاری کشور می‌توانند در روز، ۵۰ درصد و در شب ۲۵درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

وی افزود: برای تنظیم برنامه‌ریزی شهروندان در تابستان، برنامه‌های خاموشی احتمالی هر هفته اعلام می‌شود اما اگر مشترکان با توجه به ضرورت صرفه‌جویی، میزان مصرف انرژی برق را کاهش دهند مدت زمان قطعی برق هم کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مردم همکاری خوبی در بهینه‌سازی مصرف انرژی برق دارند، گفت: با توجه به محدودیت تولید انرژی برق، هر گونه افزایش مصرف باعث افزایش قطعی احتمالی برق خواهد شد.

مهذب ترابی با اشاره به افزایش دمای هوا در دو روز اخیر گفت: خوشبختانه رسانه ملی در تشویق شهروندان به مصرف بهینه برق تلاش‌های خوبی کرده است که امیدواریم همکاری‌ها مشترکان برق هم بیشتر شود.

وی خطاب به همه مشترکان تجاری گفت: حداقل یک شعله از لامپ‌های مدادی پرمصرف را خاموش کنید تا تأثیر آن را در کاهش مشکلات قطعی برق شاهد باشید.

کد خبر 57937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز