سخنگوی وزارت بهداشت درباره نحوه استفاده از عابربانک در دوران شیوع کوویدـ۱۹ توصیه‌هایی را ارائه داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: دستگاه‌های خودپرداز یا عابربانک‌ها به دلیل مراجعه و استفاده زیاد افراد از آن می‌توانند عامل مهمی در انتقال ویروس کرونا باشند. بنابراین درخواست ما از مردم این است که تا حد امکان امورات بانکی خود را به صورت اینترنتی و از طریق نرم‌افزارهای قابل نصب روی گوشی‌های تلفن همراه انجام دهند.

وی افزود: همچنین در صورت نیاز به استفاده از دستگاه‌های خودپرداز توصیه می‌شود، قبل و بعد از مراجعه به آن‌ها دست‌های خود را با آب و صابون بشویید یا با محلول‌های ضدعفونی‌کننده آن‌ها را ضدعفونی کنید.

لاری ادامه داد: در صورت ازدحام در مقابل دستگاه‌های عابر بانک نسبت به رعایت اصول فاصله‌گذاری یک و نیم تا دو متر اقدام کرده و سعی کنید در هنگام کار با این دستگاه‌ها از دستکش‌های یکبارمصرف یا دستمال کاغذی استفاده کنید و پس از اتمام عملیات بانکی آن را در سطل زباله دردار بیندازید.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: در طول انجام عملیات بانکی هرگز دست خود را به بینی، چشم‌ها و دهان نزنید. همچنین ضروری است در طول فرآیند خروج و بازگشت به منزل حتما از ماسک استفاده شود.
 

کد خبر 580324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha