پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان در موزه تاریخ طبیعی لندن به خودشان مفتخرند که توانسته‌اند گونه‌های حیاتی را از سراسر دنیا شناسایی کنند، از پرندگان و پستانداران گرفته تا حشرات و مارها.

با این وجود آنها نمی‌توانند یک سوسک کوچک قرمز و سیاه که در باغ‌های خود موزه ظاهر شده است، شناسایی کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس ماکس بارکلی، مدیر مجموعه‌های حیاتی موزه گفت این حشره  بادامی‌شکل با اندازه حدود یک دانه برنج، برای اولین بار در ماه مارس 2007 برای اولین بار در بر روی برخی از درختان چنار که در زمین‌های این موزه قرن نوزدهمی رشد می‌کنند، ظاهر شد.

به گفته او در طول سه ماه این سوسک به شایع‌ترین حشره در این باغ بدل شد، و همچنین در سایر پارک‌های مرکز لندن هم یافت شد.

این موزه در مجموعه‌ خود بیش از 28 میلیون گونه حشره دارد، اما هیچکدام آنها با خصوصیات این حشره جدید تطبیق نداشتند. با این وجود بارکلی هنوز در مورد یافتن این حشره را کشفی جدید بخواند محتاط است.

او گفت: "من انتظار ندارم که گونه‌های جدید حیاتی را در باغ‌های یک موزه پیدا کنم. در اعماق جنگل‌های بارانی گرمسیری امکانش وجود دارد، اما نه در مرکز لندن."

این حشره شبیه آروکاتوس روسلی Arocatus roeselii است که در اروپای مرکزی یافت می شود، اما رنگ قرمز روشن‌تری دارد و بر روی درخت‌های توسکا زندگی می‌کند.

حشره‌شناسان گمان می‌کنند که این سوسک جدید گونه‌ای از روسلی است که برای زندگی روی درخت‌‌های چنار تطبیق یافته است، اما امکان اینکه گونه‌ای جدید باشد را هم تصدیق می‌کنند.

در هر حال به نظر می‌رسد، که ماندن این بازدیدکننده کوچک موزه بی‌ضرر باشد.

بارکلی می‌‌گوید: "ما منتظر ماندیم تا ببینیم آیا این حشره می‌تواند زمستان انگلیس را دوام بیاورد. سوسک‌ها زمستان را از سر گذراندند و به تکثیر ادامه دادند. بنابراین ما اکنون بهتر می‌توانیم معلوم کنیم که منشا این سوسک چیست."

کد خبر 58222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز