ند پرایس در واکنش به اظهارات اخیر وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه ممکن است کسانی ایران را به سمت تولید سلاح هسته‌ای هل دهند، گفت: برای ما مشخص نیست که آیا محمود علوی غیر از دیدگاه خودش، چیزی را مطرح کرده باشد یا نه.

ند پرایس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از انتخاب سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه، ۲۱ بهمن، در کنفرانس خبری خود گفت: «هنوز برای ما مشخص نیست که آیا محمود علوی غیر از دیدگاه خودش، چیزی را مطرح کرده باشد. ولی ما آن اظهارات را مد نظر قرار داده‌ایم و آنها بسیار نگران‌کننده هستند.»

ند پرایس افزود: «ایران تحت مفاد پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای، ان‌پی‌تی، متعهد است هرگز، هرگز، هرگز، تا ابد به سلاح هسته‌ای دست نیابد و این تعهد را در قالب توافق هسته‌ای برجام هم تایید کرده است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود علوی شامگاه دوشنبه ۲۰ بهمن گفت: رهبری صراحتاٌ در فتوای خود فرمودند که تولید سلاح هسته‌ای خلاف شرع است و جمهوری اسلامی سراغ آن نمی‌رود و آن را حرام می‌داند اما اگر گربه‌ای را گوشه‌ای گیر بیندازند ممکن است رفتاری کند که گربه‌ای که آزاد است آن رفتار را نمی‌کند. اگر ایران را به آن سمت‌ها هل دهند تقصیر ایران نیست، تقصیر کسانی است که ایران را به آن سمت هل داده‌اند.

کد خبر 584233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 44
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    10 4
    دمت گرم همشهری عزیز آقای علوی
  • وحید IN ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    8 5
    درود بر شرف آقای علوی ، مشکل ما اینه که مسئولینمون ترسو هستن ، اگه چندتا مسئول مثل آقای علوی داشتیم الان دشمنانمون جرات گستاخی با ما رو نداشتن ، ما باید سلاح هسته ای داشته باشیم
  • مهرداد IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    10 6
    سلام تشکر از زحمت کشان روزنامه همشهری خواستم عرض کنم هم سخنان رهبری بجا وحرفهای سیاسی محکمی بود هم حرف آقای علوی فقط دارن پروژه ایران هراسی را پیاده می کنن که ایران از کره شمالی بمب هسته ای گرفته یا کره شمالی کمک کرده موشک قاره پیما تا آمریکارو بسازن یا چنتا آزمایش هسته ای کره مال ایران بوده باید مواظب این گونه رفتارهای دشمن بود .
  • رحمت IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    5 10
    وقتی کسیکه سوادکاریرونداره واون کاررابهش میسپارندنتیجش این میشه حرفیرومیزند جمع کردنش سخت هست ایشان بااینکه روحانی هست معنی فتوا رونمیداند وقتی ایران میگه ماسلاح هسته ای نمیسازیم یعنی اصلانمیسازیم دگه احتیاج نیست ازگربه وجکوجونورحرف زد