درحالیکه تگزاس با برف و یخی بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کند، سناتور این ایالت، تد کروز، به سواحل گرم کنکون مکزیک سفر کرده بود و با شدت یافتن اعتراضات مجبور به بازگشت شد.

تد كروز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، سناتور آمریکایی «تد کروز» روز پنجشنبه با خروج از ایالت تگزاس که دچار سرما و یخ‌بندانی مهیب شده است، برای یک تعطیلات خانوادگی به تفریحگاه کانکون مکزیک سفر کرد تا «دختران کوچکش را راضی کند.»

سیل انتقادات وقتی بر سر او نازل شد که خبر سفرش رسانه‌ای شد: «بدیهی است که این یک اشتباه بود. با در نظر گرفتن شرایط نباید این کار را نمی کردم.» این سناتور جمهوری‌خواه هنگام بازگشت به هیوستون به خبرنگاران گفت قصد داشته تا آخر هفته بماند.

یک گروه دموکرات نیز از رفتار عجیب همسر کروز نوشتند که از همسایگانش سوال کرده آیا آنها هم می‌خواهند تا با هم سفری خانوادگی به کنکون داشته باشند؟ این در حالی است که اتاق های هتل «ریتز کارلتون» در این شهر  شبی حدود ۳۱۰ دلار خرج برخواهد داشت.

میلیون‌ها شهروند تگزاس با بحران شدید طوفان زمستانی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ پس از انتشار عکس کروز، که به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی آتی برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ شناخته می‌شود، سیلی از انتقادات به سوی او روان شده است.

اعتراض مردم در فرودگاه: تد! 24 نفر مردند

برخی از منتقدان، اثرگذاری دختران ۱۰ و ۱۲ ساله او را در تصمیم‌گیریش سرزنش کرده‌اند اما حزب دموکرات تگزاس از این نیز فراتر رفته و وی را به استعفا فراخوانده است.

نگرانی‌های شدیدی از تاثیر مخرب این یخبندان بر شیوع بیشتر کرونا با توجه به آسیب‌دیدگی زیرساخت‌ها وجود دارد زیرا کمبود مواد غذایی، محدودیت توانایی بیمارستان‌ها برای درمان بیماران کووید و گروه‌های آسیب‌پذیری که به دلیل جاده‌های یخ زده از دریافت کمک محروم مانده‌اند شرایط را به شدت بحرانی کرده است.

در ماه دسامبر (دی ماه)، کروز انتقادی توئیتری از شهردار آستین، استفان آدلر، داشت که چرا به مکزیک سفر کرده در حالیکه به دیگران گفته است که در طول همه‌گیری سفر نکنند.

کد خبر 585944
منبع: رویترز

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha