رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: ما به صورت صریح اعلام کردیم قانون مجلس درباره پروتکل الحاقی باید اجرا شود و از پنج اسفند این کار انجام خواهد شد.

محمود واعظی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور امروز دوشنبه در مراسم بهره‌برداری از ۶ طرح فناورانه و زیرساختی بانک صنعت و معدن درباره اجرای قانون مجلس در خصوص پروتکل الحاقی گفت:ما به آژانس اعلام کردیم که در ایران، دولت و همه مسوولان متفق القول هستند که این قانون باید اجرا شود.

وی افزود: کشوری که به دموکراسی اعتقاد دارد وقتی مجلس، قانون را تصویب می‌کند آن قانون لازم‌الاجراست.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: هیچ بهانه‌ای را برای طرف‌های مقابل برجام نگذاشتیم که از ما بخواهند قانون را اجرا نکنیم و قانون باید در پنجم اسفند اجرا شود.

وی گفت: با این حال بر اساس ارتباطی که در گذشته و قبل از برجام و پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی در ارتباط با پادمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی داشتیم به عنوان عضو آژانس همکاری‌هایی برای نظارت داشتیم که اعلام شد به آن‌ها پایبند هستیم، زیرا فعالیت‌های هسته‌ای ما صلح‌آمیز است و موضع رسمی کشور است که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و نظارت‌هایی که در چارچوب پادمان باشد می‌پذیریم.

واعظی با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: مذاکرات بسیار موفقی داشتیم و با توافقی که انجام شد به فرمول رسیدیم که هم قانون مجلس محترم شمرده و اجرا شود و از طرف دیگر نظارت‌های آژانس نه بر اساس پروتکل الحاقی بلکه بر اساس پادمان و روابط ایران و آژانس برقرار باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: کل تحریم‌های که در ارتباط با برجام بوده و ۱۶۰۰ تحریمی که ترامپ در ۴ سال اعمال کرده باید برداشته شود.

کد خبر 586584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha