مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: با اجرای عملیات احداث خط 3 متروی تهران3 سال دیگر نخستین ایستگاه از31 ایستگاه این خط آماده بهره‌برداری خواهد شد

پس از آنکه شورای اسلامی شهر تهران در جلسه سه‌شنبه (24 اردیبهشت) خود به شرکت متروی تهران و حومه، مجوز استفاده از حساب ذخیره ارزی برای استفاده در خطوط 3، 6 و 7 را داد، به‌نظر می‌رسد بخشی از مشکل تامین اعتبار این طرح‌ بدین طریق برطرف و شرایط تسریع در آغاز عملیات اجرایی خط سه فراهم شده باشد.

به همین مناسبت، هم اکنون در میادین منیریه، ولیعصر، فاطمی، راه آهن و خیابان بهشتی کارگاه‌های ساخت تونل‌های مترو، تجهیز و عملیات ساخت آن آغازشده است.

محسن هاشمی، مدیرعامل شرکت مترو می‌گوید:خط 3 متروی تهران با طول تقریبی 35 کیلومتر، از بزرگراه لشکرک در شمال شرقی تهران آغاز و تا بزرگراه آزادگان به سمت اسلامشهر ادامه می‌یابد.

طرح خط 3 متروی تهران که قرار است در سال 1393 به بهره برداری برسد 5 فاز، حدود 23 ایستگاه زیرزمینی به طول 24 کیلومتر و7 ایستگاه رو زمینی به طول 11 کیلومتر خواهد داشت.

طرح خط 3 متروی تهران که قرار است در سال 1393 به بهره برداری برسد 5 فاز، حدود 23 ایستگاه زیرزمینی به طول 24 کیلومتر و7 ایستگاه رو زمینی به طول 11 کیلومتر خواهد داشت.

در مرحله نخست این طرح قرار است، 5 ایستگاه خط 3 حد فاصل تقاطع این خط با خطوط 1 و4 یعنی از خیابان شهید بهشتی تا چهارراه ولیعصربه بهره‌برداری برسد.

هاشمی گفت: در مرحله دوم، توسعه خط3 از چهاراه ولیعصرتا راه آهن و آزادگان صورت می‌گیرد و در مرحله سوم این خط از خیابان شریعتی تا ازگل ادامه می‌یابد.بنا براین گزارش، خط 3 مترو تهران درصورت تکمیل، ظرفیت روزانه یک میلیون سفر را خواهد داشت.

از سوی دیگر، در شرایطی که به گفته محسن هاشمی مدیرعامل شرکت مترو، در برخی از نقاط به‌دلیل مشکل تملک زمین، عملیات اجرایی هنوز آغاز نشده است، قائم مقام معاون امور مناطق شهرداری تهران می‌گوید: 360 میلیارد تومان اعتبار نقدی برای خرید املاک معارضان طرح‌های شهرداری در نظر گرفته شده است.

احمدی معتقد است: شورای اسلامی شهر تهران در سنوات گذشته، بالاترین اعتبارات را برای تملک املاک واقع در طرح‌های عمران شهری اختصاص می‌داد که این روند در سال‌جاری هم رعایت شده و با توجه به گسترش شهر تهران و دامنه طرح‌های شهری هر روز بیشتر هم می‌شود

کد خبر 58667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز