مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

استانداری تهران در واکنش به گزارش همشهری عصر با عنوان«اصرار استانداری برای ساخت و ساز در تپه های عباس‌آباد» در نامه‌ای به مدیر مسئول روزنامه همشهری توضیحاتی ارائه داد:

احتراماً عطف به خبر مندرج در صفحات یک و 6 روزنامه همشهری مورخ 19/4/87 با عنوان «اصرار استانداری برای ساخت و ساز غیرمجاز در تپه‌های عباس‌آباد» اعلام می‌دارد:

جناب آقای دکتر دانشجو استاندار محترم تهران در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تهران در فرمانداری تهران پس از طرح مشکلات کمبود فضای اداری از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان، ضمن تأیید موضوع، با اشاره به وضعیت ساختمان اداری استانداری تهران و ضرورت اصلاح آن اظهار داشتند، استانداری تهران نیز از 2 سال گذشته پیگیر موضوع بوده و در نتیجه تحویل ساختمان 16 طبقه مؤسسه عالی آموزش و پژوهش متعلق به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق واقع در تپه‌های عباس‌آباد مورد موافقت ریاست محترم جمهوری و شورای‌عالی شهرسازی قرار گرفته، اما تاکنون ساختمان مزبور تحویل استانداری نگردیده است.

در ادامه ایشان ضمن انتقاد از تعلل و تاخیر در تحویل ساختمان یاد شده، پرداخت هزینه ساختمان‌های موجود و پراکنده استانداری را از جمله مشکلات جاری دانست.

متأسفانه انتساب اظهارات خلاف واقع به استاندار محترم و تعابیر اشتباه در گزارش مندرج در آن روزنامه مبنی بر اصرار استانداری تهران به قطع درختان، تخریب فضای سبز و نادیده گرفتن قانون و طرح جامع شهر تهران زمینه‌ساز برداشت‌های نابجا و بی‌مبنا از سوی یکی از اعضا محترم شورای اسلامی شهر تهران و همچنین برخی مسئولان دیگر (مندرج در صفحه 6 روزنامه همشهری چاپ عصر مورخ 22/4/87) و نیز تشویش اذهان عمومی گردیده است.

لازم به یادآوری است با تلاش و پیگیری‌های مجدانه استانداری و ستاد فضای سبز استان تهران سرانه فضای سبز استان تهران از 13 مترمربع در سال 84 به 28 مترمربع در حال حاضر افزایش یافته است و بنابراین استانداری تهران مخالف هرگونه اقدام منتهی به تخریب فضای سبز بوده و موضوع بهره‌برداری از ساختمان موجود در تپه‌های عباس‌آباد به معنای تخریب فضای سبز و استثنایی بر قاعده ضرورت حفظ و افزایش فضای سبز در استان تهران و نافی قوانین و مقررات جاری نمی‌باشد و بدیهی است که استاندار محترم تهران به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان پیش از همه مجری قانون بوده و بیش از دیگران بر اجرای آن از سوی همه دوایر دولتی تأکید و بر حسن اجرای آن نظارت می‌کنند.

پاسخ شکیب به گزارش تپه‌های عباس‌آباد

حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران  شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش همشهری عصر با عنوان «تپه های عباس آباد را به استانداری نمی‌دهیم» اقدام به ارسال پاسخ خود به همشهری کرد.

الف: عنوان منتشره «تپه‌های عباس‌آباد را به استانداری نمی‌دهیم» که منتسب به اینجانب شده است از اساس، اینجانب این عبارت را بیان ننموده و حتی مفهومی که این عبارت را به ذهن تبادر کند را نیز عنوان نکرده‌ام. بنابر این عبارت مذکور را تکذیب می‌کنم.

ب: در مقدمه مطالبی از قول استاندار محترم تهران قید شده است از جمله «شورای‌عالی شهرسازی، حضور استانداری را در تپه‌های عباس‌آباد به صورت استثنا پذیرفته است اما برخی‌ها مانع حضور استانداری در ساختمان‌‌هایی که در این تپه دارد می‌شوند!!
و در ادامه مطلبی را از قول اینجانب آورده است که بنده هشدار داده‌ام که شورای شهر به هیچ وجه چنین استثنایی را نمی‌پذیرد و... .

طبعا هر خواننده از تقابل این دو نقل قول استاندار محترم تهران و اینجانب در فراز و فرود این مصاحبه به این نتیجه می‌رسد که قطعا و حتما اینجانب هستم که به نیابت از سوی شورای شهر تهران اعلام نموده‌ام شورای شهر استثنا نمی‌پذیرد و... . سؤال اصلی آن است که نگارنده این سطور از رودررو قراردادن و تقابل، چه هدف و منظوری داشته است؟

باتوجه به اینکه اینجانب اصولا چنین بیانی نداشته‌ام و آن را قویا تکذیب می‌کنم. سؤال بعدی آن است که نویسنده از تولید یک مطلب کذب از قول اینجانب و رو‌دررو قراردادن آن با مطلب استاندار محترم تهران چه هدفی را تعقیب کرده است؟

ج: آنچه مورد تاکید اینجانب به عنوان عضوی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران بوده است تصریح بر اجرای طرح جامع تهران بوده که منبعث از ساعت‌ها مطالعه و بررسی کارشناسان و صاحب‌نظران فنی، معماری و شهرسازی بوده و کلیات وجزئیات آن در شورای اسلامی شهر تهران و شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده است.
طبعا اجرای این طرح ( طرح جامع) همان‌گونه که اظهار نظر اینجانب آمده است نه‌تنها برای استانداری تهران بلکه برای هر شخص حقیقی و حقوقی دیگری که در این کلانشهر زندگی و فعالیت می‌نماید ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

د: در خاتمه بار دیگر بر لزوم انتشار صادقانه اخبار و اظهارنظرها و دوری از ایجاد تنش و فاصله‌گذاری که باعث فرصت سوزی در خدمت به شهروندان می‌شود تاکید می‌نماید.

کد خبر 58723

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز