گروه شهری: درحالی که سال‌ها است تمام مدیران دولتی و شهری قانع شده‌اند درختان تپه عباس آباد نباید قطع شود

 و به همین دلیل تمام ساخت و سازهای ادارات در این ریه تنفسی شهر ممنوع شده، استاندار تهران گلایه کرده که چرا به آنها اجازه داده نمی‌شود ساختمان‌های مورد نیازشان را در تپه‌های عباس آباد بسازند. وی حتی به شهرداری تهران به خاطر تلاش برای حفظ اراضی سبز این منطقه انتقاد کرد: «ساختمان هیچ‌یک از ادارات و دستگاه‌ها همچون ساختمان استانداری تهران نیست.شورای‌عالی شهرسازی حضور استانداری در تپه‌های عباس آباد را به‌صورت استثنا پذیرفته است اما برخی‌ها مانع حضور استانداری در ساختمان‌هایی که در این تپه‌ها دارد، می‌شوند.»

در حالی استاندار تهران خواستار یک استثنا و زیر پا گذاشتن قانون شده است که به‌نظر نمی‌رسد شهروندان تهرانی راضی به قطع حتی یک درختت در این منطقه به خاطر ساختمان‌‌سازی استانداری تهران باشند. البته دانشجو یک توضیح را هم برای این امر داده است:« استانداری تهران نسبت به سایر استانداری‌های کشور، مظلوم است و وضعیت فضایی آن نسبت به سایر استانداری‌ها و ادارات کل استانی، قابل مقایسه نیست و تا به حال به بهانه‌های بی‌جهت، استانداری تهران از ساخت و ساز ساختمان مورد نظر خود در تپه‌های عباس آباد محروم شده است.»البته گویا باید مردم تصمیم بگیرند حاضرند از فضای سبز اراضی عبا‌س آباد بگذرند یا اینکه استانداری مظلوم بماند.

با شهروندان پرمصرف برخورد حاکمیتی می‌کنیم

کامران دانشجو به شهروندان پرمصرف هشدار داد که اگر مصرف برق خود را کم نکنند با آنها برخورد حاکمیتی می‌کند. استاندار تهران عنوان کرده که بسیاری از مراکز تجاری، روشنایی‌های آنچنانی دارند و درصورتی که خود این مراکز، اقدام به کاهش مصرف نکنند، مجبور می‌شوند از طریق حاکمیت وارد شده و روشنایی آنها را کاهش دهند. وی همچنین تاکید کرد حتی در مورد صادرات برق و آب به کشورهای دیگر به نوعی پیش‌رفته‌ایم که به کشورهای شمالی به خاطر برقی که صادر نکردیم بدهکار هستیم. وی انتقاد کرد که چرا مصرف برق در تابلوهای تبلیغاتی کم نشده است. البته استاندار وعده داده برای اینکه شهروندان تصور نکنند مدیران تنها شعار نمی‌دهند، هیات‌های بازرسی را به اداره‌ها می‌فرستد تا مطمئن شوند آنها مصرف برق را کاهش داده‌اند. به گفته وی بسیاری از مردم به این نتیجه رسیده‌اند که صرفه‌جویی آنها در کنار بی‌توجهی ادارات دولتی به مصرف برق، نتیجه‌ای ندارد.

کد خبر 57423

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز