همشهری آنلاین - سپیده بهکام: تعداد سهام معامله شده در بورس تهران روز سه‌شنبه اول مرداد به ۳۶.۶۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱۹.۲ میلیارد ریال رسید.

طی معاملات این روز شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) ۳۸.۴ واحد افزایش یافت و به ۴۸ هزار و ۶۸۵ واحد رسید.

شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) نیز با ۱.۲۶ واحد افزایش به ۱۲ هزار و ۶۷۱ واحد نزدیک شد. دادوستدهای انجام شده روی سهام سیمان صوفیان و پتروشیمی فن‌آوران در معاملات بورس تهران در نخستین روز مردادماه به شدت بر روند رشد شاخص‌ها تاثیر گذاشت.


شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) معاملات امروز را با دو واحد افت به پایان رساند و به ۱۱ هزار و ۱۸۲ واحد نزدیک شد اما شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) ۱۵.۵ واحد دیگر بالا رفت و خود را به ۱۳ هزار و ۲۹۸ واحد نزدیک کرد.

شاخص صنعت نیز ۱.۷ واحد افت را در کارنامه خود به ثبت رساند و روی ۱۰ هزار و ۹۵ واحد متوقف شد.

گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام نشان می‌دهد امروز حجم تقاضا برای سهام سرمایه‌گذاری غدیر دوباره به شدت افزایش یافت به طوری که ۵۱۸ تقاضای خرید برای ۲۴.۳۴ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۷۳.۱۶ میلیارد ریال در سیستم‌های رایانه‌ای کارگزاری‌ها وارد شد.[مفاهیم پایه بورس: کارگزار بورس]

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امروز مقام دوم را به لحاظ حجم تقاضا به دست آورد. در این روز یک هزار و ۵۹ نفر برای خزید ۱۰.۳ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۵۷.۱۴ میلیارد ریال صف کشیدند.

در آن سوی بازار نیز یک هزار و ۵۲۰ تقاضای فروش برای ۴۴.۴۴ میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش ۲۴۵.۷۹ میلیارد ریال روی میز کارگزاری‌های بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت.

مدیریت سرمایه‌گذاری امید، فولاد خوزستان و چادرملو از دیگر شرکت‌هایی بودند که امروز در جدول عرضه قرار گرفتند.

کد خبر 58739

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز