گروه اقتصادی: وزیر نفت درباره ادامه حضور شرکت نفتی توتال فرانسه در مرحله 11 توسعه میدان پارس جنوبی، گفت:

از ابتدا فکر می‌کردیم اظهارات مطرح شده درخصوص خروج توتال از ایران یک اظهارنظر غربی است، ولی مدیرعامل توتال به‌طور رسمی اعلام کرد به حضور و تعهدات خود در ایران پایبند است.

نوذری افزود: با  شناختی که از نیاز‌های انرژی دنیا و اروپا داریم به‌نظر نمی‌رسد این شرکت‌ها به‌راحتی و در اثر برخی مسائل سیاسی سرمایه‌های خود را به خطر اندازند.

نوذری در پاسخ به اینکه آیا وزارت نفت همچنان معطل شرکت توتال برای اجرای طرح تولید ال‌ان‌جی در مرحله 11 توسعه میدان پارس جنوبی باقی خواهد ماند، تصریح کرد: با توتال هنوز در حال مذاکره هستیم و امیدواریم راهکاری پیدا شود و عملیات اجرایی این طرح سریع‌تر آغاز شود.

غنیمی‌فرد مذاکره‌کننده گاز است

سرپرستی مذاکرات‌ آینده ایران در خط لوله صلح تغییر نمی‌کند. وزیر نفت دیروز در حاشیه همایش پتروشیمی با اعلام این خبر گفت: حجت‌الله غنیمی فرد همچنان مذاکرات خط لوله صلح را سرپرستی می‌کند و این مذاکرات قرار است با سفر نمایندگان کشورهای هند و پاکستان در تهران آغاز شود.

وی در مورد اینکه چه زمانی این مذاکرات از سرگرفته می‌شود، افزود: با دعوت صورت گرفته، نشست کارشناسی خط لوله برای انجام آخرین جمع‌بندی درباره قرارداد این خط برگزار و زمان این نشست متعاقبا اعلام خواهد شد.

طرح‌های منطقه پارس جنوبی راهبردی است

نوذری اضافه کرد:هر2 هفته یک بار از طرح‌های میدان‌ پارس‌جنوبی به‌دلیل راهبردی بودن این طرح‌ها بازدید می‌کنم.

پارس جنوبی نقطه راهبردی است که طرح‌های آن با ید به ویژه مراحل 9 و 10 باید هرچه سریع‌تر خاتمه یابد. وی تاکید کرد: کارون (دار‌خوین، آزادگان، جفیر و یاد‌آوران) نیز به‌علت داشتن ظرفیت تولید یک میلیون بشکه نقطه راهبردی تولید نفت خام کشور است.

سومین میدان جدید نفتی

در پی اعلام شرکت ملی نفت از کشف 4 مخزن جدید نفتی در‌‌‌‌‌ کشور دیروز غلامحسین نوذری پس از اعلام جزئیات 2 مخزن، محل سومین مخزن نفتی را منطقه اروند آبادان اعلام کرد.

وی با اعلام نامگذاری این مخزن به نام اروند تاکید کرد با ذخیره نفت در‌جای معادل 500 میلیون بشکه،  این سومین میدان جدید نفتی است که پس از بالارود اندیمشک و عسلویه کشف شده است.

وزیر نفت تاکید کرد: در کشور کار بزرگی در زمینه اکتشاف انجام شده و تعداد دکل‌های اکتشافی از 3 به 8 دکل رسیده است.

کد خبر 58781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز