مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که از 15 مرداد امسال، بیمه شخص نداشته باشند در سراسر ایران متوقف می شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر سرتیپ رویانیان امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این که رانندگان باید در این مدت برای خرید بیمه شخص ثالث اقدام کنند، افزود: در قانون جدید بیمه اجباری، هیچ خودرو و موتورسیکلتی بدون بیمه شخص ثالث حق حرکت ندارد.

وی گفت: در این قانون پلیس مکلف شده است؛ خودرو یا موتورسیکلت بدون بیمه شخص ثالث را متوقف کند تا راننده ملزم به خرید بیمه شخص ثالث شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: یکی از مشکلات دارندگان خودروها و موتورسیکلت های فاقد بیمه شخص ثالث در گذشته هنگام خرید بیمه پرداخت جریمه بود؛ اما با عنایت قوه قضاییه مجلس و دولت، به استناد اصل 138 قانون اساسی ، گرفتن جریمه بیمه شخص ثالث از دارندگان خودروها و موتورسیکلت سواران تا شش ماه لغو شد.

وی گفت: میزان حق بیمه موتورسیکلت ها تا 40 درصد کاهش یافت و خرید بیمه برای این دسته از وسایل نقلیه از 75 هزار تومان به 48 هزار تومان رسید.

رئیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: بر اساس مصوبه جدید دولت که به زودی ابلاغ خواهد شد شرکت های بیمه موظف هستند؛ برای فروش بیمه از خودروها و موتورسیکلت سوارانی که چند سالی بیمه نبودند؛ جریمه دریافت نکنند و میزان حق بیمه موتورسیکلت سواران را نیز تا 40 درصد کاهش دهند.

سرتیپ رویانیان اظهار داشت: همچنین در قانون جدید بیمه، شرکت های بیمه موظف هستند از هنگام تصادف، بیمه شدگان را تحت حمایت قرار دهند.

وی گفت: شرکت های بیمه گر نیز بر اساس قانون موظفند محل هایی را در جاده ها، گلوگاهها و یا عوارضی ها مشخص کنند تا رانندگانی که خودروی آنان متوقف شوند با مراجعه به این محل ها برای خرید بیمه شخص ثالث اقدام کنند.

سرتیپ رویانیان افزود: راهنمایی و رانندگی آمادگی دارد در کنار ایستگاههای سیار پلیس و مقرهای آن ها، بیمه گرها را پذیرا باشد و امنیت آن ها را نیز تامین کند.

رئیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار داشت: بعد از ابلاغ مصوبه جدید به شرکت های بیمه ممکن است برخی از دفاتر و شرکت های بیمه از اجرای این قانون طفره روند که برابر ماده 15 قانون تغییرات حکومتی اگر مالکان خودرویی با این مسئله روبرو شوند می توانند به تعزیرات حکومتی شکایت کنند تا سریعا به شکایت آنان رسیدگی شود.

سرتیپ رویانیان درباره طرح بیمه سیار یا رسیدگی به تصادفات در محل حادثه افزود:‌ این طرح در حال حاضر از طرف بیمه ایران در برخی از مناطق تهران در حال اجراست که قرار است بزودی 40 تیم سیار دیگر برای پوشش بقیه مناطق تهران راه اندازی شود.

رئیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: مدیرعامل بیمه ایران در اجرای این طرح نهایت همکاری را با راهنمایی و رانندگی دارد.

وی درباره ایجاد ترافیک در برخی از تقاطع ها به علت قطع برق افزود: ‌تهران 4 هزار تقاطع دارد که پلیس به علت کمبود نیروی انسانی قادر به پوشش نظارتی در همه تقاطع ها نیست.

سرتیپ رویانیان ادامه داد: به هر صورت نیروها باید در تقاطع ها تقویت شود تا مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.

وی با بیان این که اگر پلیس در این زمینه کوتاهی کند حتما تذکر داده می شود افزود: در نشستی با مسئولان شهرداری تهران مقرر شد تا شهرداری چراغ های راهنمایی و رانندگی را به سیستم نگهدارنده برق (یو پی اس) مجهز کند اما از یک ماه گذشته تاکنون اقدام نشده است.

رئیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: از وزارت نیرو هم درخواست کردیم تا برق چراغ های راهنمایی و رانندگی از برق شهری و صنعتی جدا کنند تا حداقل قطعی برق برای شهروندان مشکلی ایجاد نکند.

سرتیپ رویانیان درباره مسافربرهای شخصی و تغییر آنان به تاکسی گفت: 160 هزار مسافربر شخصی در کشور وجود دارد که قرار است که هرچه زودتر به تاکسی تغییر وضعیت بدهند اما تاکنون این موضوع تحقق نیافته است.

وی افزود: خودروهای مسافر بر شخصی زیر 7 سال سن که تعداد آنها در حدود 30 هزار دستگاه است باید هرچه سریعتر نسبت به تغییر رنگ و تبدیل تاکسی اقدام کنند که این کار تا حدود زیادی انجام شده است.

رئیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: بخشی از این خودروها زیر 14 سال سن هستند که دارندگان این خودروها باید برای فروش خودرو و خرید تاکسی جدید (صفر) اقدام کنند.

سرتیپ رویانیان گفت: تعدادی نیز مسافربر شخصی فرسوده بالای 15 سال هستند که مشمول طرح جایگزینی هستند که باید دولت در این زمینه اقدام کند.
 

کد خبر 58798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز