روساست، سازمان آمار روسیه، روز جمعه اعلام کرد از هنگام شروع پاندمی کرونا بیش از ۲۰۰هزار نفر که دچار کووید-۱۹ تشخیص داده شده بودند، درگذشته‌اند.

Russia

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از رویترز، این عدد گزارش‌شده تلفات کرونا در روسیه به وسیله سازمان آمار این کشور بیش از دو برابر رقمی است که کارگروه کروناویروس دولت همیشه اعلام می‌کند.

ارقام روساست نشان می‌دهد روسیه از لحاظ شمار درگذشتگان کرونا در مقام سوم جهان پس از آمریکا و برزیل قرار دارد.

روساست که به طور گاه‌به‌گاه و با تاخیر زمانی آمار کرونا را اعلام می‌کند، می‌گوید تا آخر ژانویه ۲۰۰۴۳۲ مرگ ناشی از این بیماری را ثبت کرده است.

ارقام تلفات کرونا بر اساس کارگروه کروناویرس دولت روسیه که روزانه اعلام می‌شود تا روز جمعه به ۸۸۲۸۵ نفر رسیده بود.

مقامات روسیه قبلا گفته‌اند ارقام روساست کامل‌تر است و داده‌های مربوط به گزارش‌های کالبدشکافی را که در تلفات روزانه وارد نمی‌شوند، شامل می‌شوند.

تلفات کرونا بر اساس ارقام روسات در ماه ژآنویه ۳۷۱۰۷ مورد است که بیش از دو برابر ۱۶۰۶۴ مورد مرگ گزارش‌شده به وسیله کارگروه کرونا برای این ماه است.

مقامات روسیه سال پیش در نخستین موج پاندمی منع رفت‌وآمد اعلام کردند، اما در ماه سپتامبر (شهریور) که دوباره شیوع کرونا شروع به افزایش کرد، دوباره اعلام قرنطینه نکردند. آمار رسمی در هفته‌های بیانگر کاهش شیوع کرونا است و مقامات به طور محتاطانه‌ای از بهبودی وضعیت سخن می‌گویند.

سرگئی سوبیانی، شهردار مسکو، روز جمعه گفت کارت‌های حمل‌ونقل عمومی از روز دوشنبه برای افراد بالای ۶۵ سال از حالت مسدودشده خارج می‌شود، هرچند او مردم را تشویق کرد پس از ترک خانه به مراکز واکسیناسیون بروند.

روسیه واکسیناسیون عمومی در این کشور را با واکسن اسپوتنیک V آغاز کرده است، اما تا به حال فقط ۵ میلیون نفر از جمعیت ۱۴۴ میلیون نفری این کشور واکسن دریافت کرده‌اند.

تاتیانا گولیکووا، معاون نخست‌وزیر روسیه، روز جمعه اعلام کرد مرگ‌های ناشی از کرونا در سراسر این کشور در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه ۲۱.۷ درصد کاهش یافته است.

روسیه روز جمعه ۱۱۰۲۴ مورد جدید کرونا شامل ۱۷۵۷ مورد در مسکو گزارش کرد و شمار موارد ابتلا به کرونا از هنگام شروع پاندمی به ۴۳۰۱۱۵۹ مورد رسید.

کد خبر 588893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha