شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مریوان از اختصاص مکان توسط شهرداری برای احداث دبیرخانه شهر جهانی کلاش در این شهرستان خبر داد.

کلاش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  فریاد حدادیان در جلسه‌ای با حضور آرمان‌ وطن‌دوست، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان در دفتر شهردار مریوان اظهار کرد: شهر مریوان در سال۹۴ به عنوان شهر ملی کلاش‌بافی و در شهریورماه سال۹۶ به عنوان شهر جهانی کلاش از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی انتخاب و معرفی شده است.

مریوان‌ به عنوان یکی از قطب‌های صنایع‌دستی در سطح استان و قرارگیری در کنار طبیعت زیبا و بکر و فرهنگ اصیل و غنی منطقه موجب شده که این شهر همواره مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مریوان با اشاره به هم‌مرز بودن با کشور عراق عنوان کرد: این موضوع ارزش‌های ویژه اقتصادی را برای مریوان به ارمغان آورده‌ است. صنایع‌دستی منطقه مریوان به عنوان بخشی از میراث‌فرهنگی و نمادی از نوع زندگی و فرهنگ‌بومی مردم همواره در زندگی آنها نقش اساسی داشته است. مریوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کلاش‌بافی در سطح جهان است، این شهرستان با دارا بودن ظرفیت‌ها وپتانسیل‌های بسیار ارزشمند در حوزه تولید انواع صنایع‌دستی بومی و اصالت‌دار از قبیل؛ پوشاک‌محلی، نساجی‌سنتی، رودوزی‌هایسنتی، هنرهای چوبی، بافته‌های داری و همچنین“کلاش‌بافی” (پاپوش‌های محلی) می‌تواند به یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور در زمینه تولیدات صنایع‌دستی تبدیل شود.

در این جلسه مصوب شد که شهرداری مکانی را برای احداث دبیرخانه شهرجهانی کلاش در مریوان به اداره میراث فرهنگی اختصاص دهد.

کد خبر 588950

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha