مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

سد خوانسار هرات با حجم مخزن ۲۴ میلیون متر مکعب به‌عنوان نخستین سد استان یزد امروز شنبه ۱۶ اسفند در مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و رضا اردکانیان، وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان خاتم آبگیری شد.

سد یزد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عملیات ساخت این سد که تاریخ مطالعات آن سال ۱۳۶۹ انجام شده بود، در سال ۸۸ آغاز شد که پس از سال‌ها فراز و نشیب، امروز آبگیری شد.  

این سد علاوه بر تامین حقابه‌های کشاورزی منطقه، به میزان ۲ میلیون متر مکعب تامین آب شرب و یک میلیون متر مکعب تامین آب صنعت منطقه را بر عهده خواهد داشت.

ارتفاع سد یاد شده از پی سنگی ۵۷ متر، حجم مخزن ۲۴ میلیون متر مکعب، طول تاج مخزن ۵۰۵ متر، عرض تاج ۷ متر و نوع سرریز پلکانی است.  

این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و هدف از اجرای این پروژه کنترل سیلاب، تامین ۵.۶ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی، بهداشت و صنعت برای شهرهای هرات و بوانات، تامین حقابه‌های روستاییان پایین دشت و حقابه‌های زیست محیطی است.

بهره‌برداری از این طرح بزرگ اقتصادی، تاثیر بسیاری در توسعه مسائل اقتصادی، کشاورزی، دامداری و صنعتی استان یزد به ویژه منطقه خاتم خواهد داشت.

کتابخانه مرکزی یزد پس از ۲۵ سال انتظار افتتاح شد

کد خبر 589009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha