همشهری‌آنلاین: یکی از مهمترین کارهای ستاد مدیریت حمل‌و نقل سوخت، حمایت از روندی است که شورای عالی اطلاع‌رسانی در ارزیابی وبگاه‌های دولتی آغاز کرده است

به گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، سردار محمد رویانیان، رییس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در مراسم اولین جایزه بزرگ وب [وب‌گاه شهرداری تهران رتبه برتر را کسب کرد] با بیان این‌که با وجود بیش از 3 هزار دستگاه دولتی، تنها 186 دستگاه ‌دولتی در طرح ارزیابی شرکت کرده‌اند، این مژده را داد که در سال دوم و سال‌های آینده این مراسم بسیار پربارتر و اثرگذارتر در کشور برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به بحث وب‌گاه‌های دولتی و توسعه دولت الکترونیک بیان داشت: یکی از اتفاقات جدید که باید در کشور واقع شود، ارتقاء وب‌گاه‌های دستگاه‌های دولتی است و البته اولین دشمن در توسعه تمامی ابعاد، وجود ساختارهای سنتی و مقاومت برخی افراد در سازماندهی است و ضرورت آسیب شناسی این موضوع ضروری به نظر می‌رسد.

به گفته وی اگر اثرات ارزشمند دولت الکترونیکی و ایجاد پایگاه‌های داده بصورت یکپارچه و در راستای اهداف سازمانی، بخشی و ملی تعریف شوند، بسیار کارآمد خواهد بود.

وی مقوله حمل‌و نقل را به عنوان کلید توسعه خواند و گفت: کاهش 15 میلیون سفر روزانه شهری در تهران و مجموع 60 میلیون سفر در کل ایران، به کمک فناوری اطلاعات می‌تواند سبب کاهش آلودگی هوا، سوخت، آسیب به محیط زیست، تصادفات و دیگر هزینه‌های دولتی شود.

رویانیان با تاکید بر این که مدیریت تقاضا در عرصه‌ حمل و نقل باعث رسیدن به اهداف فوق می‌شود، عدالت را یکی از نتایج استفاده از فناوری اطلاعات در امور کشور دانست و تصریح کرد: با دولت الکترونیکی می‌توان عدالت را برای مردم در دریافت حقوق شهروندی رعایت کرد.

رییس ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل در سوخت تاکید کرد:‌ مدیریت بر سوخت یکی از ضروریات مدیریت جهانی است و در یک و نیم سال گذشته در کشور با رسیدن به آن، چهار میلیارد دلار صرفه‌جویی در هزینه‌ سوخت صورت گرفت.

وی افزود: با کاهش سفرهای تک سرنشین و بدون هدف در کشور باید تا سال 90، حمل و نقل عمومی به 75 درصد و حمل‌و نقل شخصی به 25 درصد رسانده شود.

وی در پایان با تقدیر از همت و تلاش‌های دست‌اندکاران ارزیابی وب‌گاه‌های دستگاه‌های دولتی [ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی منتشر شد] گفت: حضور کمرنگ دستگاه‌های دولتی دراین طرح باید بررسی و آسیب شناسی شود.

کد خبر 58924

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز