دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

خبرهایی مبنی بر تمایل دونالد ترامپ برای انتخاب یکی از اعضای خانواده اش به عنوان جانشین و زوج انتخاباتی برای انتخابات 2024 به گوش می رسد.

دختر ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جماران؛ اینترنشنال بیزنس تایمز گزارش داد، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق هفته گذشته در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران در مورد احتمال تلاش به ورود مجدد به کاخ سفید در سال 2024 اشاره کرد، صحبت هایی مبنی بر اینکه «ایوانکا» دختر بزرگ وی یا یکی دیگر از اعضای خانواده می تواند به عنوان جانشین و زوج انتخاباتی وی خدمت کند، وجود داشت.

«اد کیلگور» از مجله نیویورک خاطرنشان کرد: این ایده به چهل و پنجمین رئیس جمهور وقت فرصت می دهد تا از بین جونیور، ایوانکا و سیاستمدار تازه کار «لارا» عروسش یکی را انتخاب کند، و این باعث می شود که مایک پنس به استقلال خود از ترامپ فکر کند.»

طرفداری دونالد ترامپ از ایوانکا چندین سال است که علنی شده. «ریک گیتس» معاون پیشین مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ در کتاب خود، «بازی شرور» نوشت که چهل و پنجمین رئیس جمهور، ایوانکا ترامپ را به عنوان زوج انتخاباتی خود در سال 2016 می خواست. در اکتبر 2018، دونالد ترامپ علناً اظهار داشت که ایوانکا ترامپ یک سفیر «باورنکردنی» آمریکا در سازمان ملل متحد خواهد شد.

پیشتر رئیس ‌جمهور سابق آمریکا در یک تجمع انتخاباتی برای سال 2020 «کامالا هریس» کاندیدای معاونت ریاست‌جمهوری حزب دموکرات در انتخابات 2020 آمریکا را برای این سمت نالایق توصیف کرده و گفته بود «ایوانکا ترامپ» شایستگی بیشتری نسبت به هریس به‌ عنوان اولین رئیس ‌جمهور زن آمریکا دارد.

ترامپ در شهر «لاندندری» در ایالت نیوهمپشایر در جمع هوادارانش، کارزار انتخاباتی شکست‌ خورده 2020 کامالا هریس را به سخره گرفته و گفته بود: می ‌دانید، من می خواهم اولین رئیس‌جمهور زن را هم ببینم ولی نمی ‌خواهم یک زن رئیس‌جمهور را ببینم که به شیوه او به این سمت می‌ رسد؛ او لایق نیست. همه آنها می ‌گویند «ما ایوانکا را می ‌خواهیم»، شما تقصیری ندارید.

هر تصمیمی در خصوص همراهی ایوانکا ترامپ یا یکی دیگر از اعضای خانواده، مایک پنس را که در ماه ژانویه درخواست رئیس جمهور برای رد آرای کالج الکترال از ایالت های خاص برای پیروزی در دوره دوم را رد کرد ، کنار می گذارد.

دونالد ترامپ همزمان با دامن زدن به شورش کنگره در 6 ژانویه، با انتشار توئیتی از معاون سابق خود به شدت انتقاد کرد و نوشت که وی «جرات انجام کاری را که باید برای محافظت از کشور و قانون اساسی ما انجام می شد، نداشت.»

دونالد ترامپ هنوز اعلام نکرده است که آیا دوباره برای ریاست جمهوری کاندید خواهد شد یا خیر، اما نزدیکان وی به بلومبرگ گفتند که پنس به عنوان جانشین برای وی در سال 2024 در نظر گرفته نمی شود.

بلومبرگ گزارش داد: «به طور خصوصی، وی در مورد گزینه های جایگزین پنس بحث کرده است زیرا او در حال بررسی این موضوع است که در پایان دوره ریاست جمهوری چه کسی با او بوده است و چه کسی این کار را نکرده است.»

ایوانکا ترامپ 39 ساله هنوز اظهار نظر نکرده است که آیا آرمان های سیاسی دارد یا خیر. وی اخیراً از شرکت در انتخابات در برابر سناتور «مارکو روبیو» در سال 2022 امتناع ورزید. دونالد ترامپ جونیور نیز از کاندیداتوری برای منصب سیاسی منصرف شده است.

گفته می شود لارا عروس 38 ساله دونالد ترامپ در حال بررسی کاندیداتوری برای کرسی سنا در کارولینای شمالی است که توسط «ریچارد بور» جمهوری خواه خالی شود. وی با اریک ترامپ پسر دونالد ترامپ ازدواج کرده است.

کد خبر 589579

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha