شواهد می‌گوید گرهی که از ۵ سال پیش به دلایل سیاسی، در روابط ورزشی میان ایران و عربستان افتاده، ممکن است به زودی باز شود. 

ليگ قهرمانان آسيا

همشهری آنلاین- هیوا یوسفی: با اعلام کنفوراسیون فوتبال آسیا، شهرهای جده و ریاض عربستان میزبان بازی‌های دو گروه از لیگ قهرمانان فوتبال آسیا خواهند بود. این در حالی است که پرسپولیس، قهرمان فصل گذشته ایران در یکی از این گروه‌هاست و احتمال دارد فولاد خوزستان هم، با پیروزی در یک بازی پلی‌آف، در دیگر گروه قرار بگیرد.

اما آیا تیم‌های ایرانی، بازی در زمین تیم‌های عربستانی را می‌پذیرند؟ در ۵ سال گذشته، هیچ تیم ورزشی از ایران به عربستان و بالعکس سفر نکرده است.  اولین بار عربستانی‌ها بودند که پس از حمله به سفارت این کشور در تهران، به بهانه ناامنی، سفر وررشکاران و تیم‌های ورزشی‌شان به ایران را ممنوع کردند.

از آن زمان تاکنون، بازی‌های میان تیم‌هایی ورزشی این دو کشور، در زمین بی‌طرف برگزار شده است. چنانچه کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌های ایرانی را مجبور کند که به عربستان سفر کنند، این سوال پیش می‌آید که آیا عربستانی‌ها هم در ممنوعیت سفر به ایران تجدیدنظر خواهند کرد؟

شواهد می‌گوید گرهی که از ۵ سال پیش به دلایل سیاسی، در روابط ورزشی میان ایران و عربستان افتاده، ممکن است به زودی باز شود. 

به نظر می‌رسد سعودی‌ها می‌خواهند با میزبانی از مسابقات ورزشی معتبر بین‌المللی، چهره‌ای تازه از کشورشان نشان دهند، به همین دلیل شاید آن‌ها بیش از همیشه نیاز دارند که در روابط‌شان با ایران تجدیدنظر کنند.

در طرف مقابل هم ایران هیچ‌گاه علاقه‌ای به قطع رابطه ورزشی با عربستان نشان نداده است و در همه ۵ سال گذشته اعلام کرده چنانچه عربستانی‌ها بازی در زمین تیم‌های ایرانی را بپذیرند، با سفر تیم‌های ایرانی به آن کشور مشکلی نخواهد داشت.

کد خبر 590073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha