شبکه اجتماعی توئیتر با گشایش یک بخش اتاق صدای زنده به نام «فضاهای توئیتر» (Twitter Spaces) به رقابت با اپلیکیشن مشابه «کلاب‌هاوس» رفته‌ است که اخیرا محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

twitter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تک‌چرچ شرکت توئیتر می‌گوید استفاده از این ویژگی در ماه آوریل (اواسط فروردین) برای عموم کاربرانش امکان‌پذیر خواهد شد و هر کسی می‌تواند در اتاق‌های «فضاهای توئیتر» به طور زنده به شکل صوتی میزبان کاربران دیگر باشد.

گروهی از کاربران توئیتر از اواخر سال میلادی قبل امکان استفاده آزمایشی از این ویژگی جدید را پیدا کرده بودند، اما شروع استفاده همگانی از این اتاق‌های زنده صوتی در کمتر از یک ماه آینده پیشرفت سریعی شمرده می‌شود.

سخنگوی توئیتر تاکید کرده است کاربران این رسانه اجتماعی چه در پلتفرم اندروید و چه در پلتفرم iOS می‌توانند از «فضاهای توئیتر» استفاده کنند، به عبارت دیگر تا دو سه هفته دیگر کاربران عمومی توئیتر می‌توانند میزبان‌های اتاق‌های زنده صوتی با شرکت حداکثر ۱۰ نفر شوند.

توئیتر در چند ماهی که این اتاق‌های گفتگوی صوتی زنده را به طور آزمایشی به راه انداخته است، به سرعت ویژگی‌هایی از جمله «عنوان و توصیفات»، «گزینه‌های زمان‌بندی»، حمایت از میزبان‌های مشترک و هماهنگ‌کننده‌ها، فهرست مهمان‌ها و...را به آن‌ها افزوده است. 

توئیتر همچنین می‌گوید در حال بررسی گزینه حمایت از استفاده از موسیقی در «فضاها» و نیز شیوه‌های بهتر یکپارچه کردن توئیت‌ها با آنها است.

در مورد اول، هدف این است که میزبان‌های «فضاها» (Spaces) بتواند نوعی موسیقی خوش‌آمدگویی را برای شنوندگانشان بنوازند.

در مورد دوم، شرکت توئیتر این ایده را مطرح کرده است که به کاربران امکان توئیت زدن مستقیم درون «فضا»  را بدهد، به طوری که این توئیت‌ها روی تایم‌لاین عمومی آنها ظاهر نشود. برای انجام این منظور می‌توان از راه‌های گوناگونی استفاده کرد، مثلا ارائه یک اتاق چت زودگذر درون «فضا» شبیه آنچه در اپلیکیشن زنده ویدئویی قدیمی‌تر متعلق توئیتر یعنی «پریسکوپ» (Periscope) وجود دارد یا ارائه تایم‌لاین‌های اختصاصی فقط برای خود «فضا» که ساختن آن می‌تواند پیچیده‌تر باشد.

البته نگرانی‌های هم درباره این شتابزدگی توئیتر درباره به راه انداختن «فضاهای توئیتر» وجود دارد. کاربران اپلیکیشن رقیب «فضاها» یعنی «کلاب‌هاوس» (Clubhouse) - که آن هم امکان میزبانی صوتی زنده را می‌دهد، هنوز مرتبا از موارد آزار کلامی و افراد شروری شکایت می‌کنند که به دنبال سوءاستفاده از این پلتفرم به عنوان جایی برای شیادی یا کلاه گذاشتن بر سر مردم هستند.

هنوز روشن نیست که «فضاهای توئیتر» تا چه حدی دچار چنین مشکلاتی شده است، چرا که این فراورده هنوز عمومی نشده است. گرچه توئیتر وعده‌هایی درباره ایمن کردن «فضاها» در برابر آزارگران داده است، اما آنچه مایه نگرانی این است که توئیتر در پلتفرم‌ اصلی فعلی‌اش هم در این مورد به موفقیت کامل نرسیده است.

کد خبر 590462

دیدگاه خوانندگان امروز

بیشتر

پر بیننده‌ترین خبر امروز

بیشتر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha