مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

بنابر آمار رسمی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۹۹، بازنگری طرح‌های هادی در ۱۰۰۰روستای کشور اجرا و از محل اعتبار ملی و استانی ۶۰میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های هادی روستایی درنظر گرفته شده است.

طرح هادی

به گزارش همشهری آنلاین، علاوه بر بازنگری طرح‌ها هادی امسال طرح‌های هادی و بهسازی و نوسازی در ۳۵۰۰ روستا اجرا و در ۲۶۰۰ روستا هم طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت دولت هستند که برای اتمام آنها بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

طرح بهسازی در روستاهای هدف گردشگری به‌عنوان طرح جدید بنیاد در دستور کار قرار گرفته و طرح بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی هم برای نخستین بار به این مجموعه اضافه شده است.

 همچنین بنابر اعلام بنیاد برکت در سال ۱۳۹۹، ۱۳ هزار طرح عمرانی در روستاهای سراسر کشور بهره‌برداری شده است. طبق آمار منتشر شده از سوی این نهاد، ۱۳ هزارو ۳۳ پروژه عمرانی و طرح زیربنایی برکت شامل ساخت مدرسه، احداث و تکمیل مسکن محرومان، اجرای پروژه‌های آب‌رسانی، ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و ساخت مسجد و مراکز فرهنگی و هنری در سال ۹۹ به بهره‌برداری کامل رسیده است. همچنین ۱۲ هزار مسکن محرومان ویژه سیل‌زدگان، خانواده‌های دارای حداقل ۲ معلول و مددجویان روستایی احداث، تکمیل و تحویل شده است.

 تا پایان پاییز امسال نیز ۴۰۰ پروژه آبرسانی به بیش از ۱۱۵۰ روستا به بهره‌برداری رسیده است. اجرای این طرح‌ها، امکان دسترسی به آب آشامیدنی را برای یک‌میلیون نفر فراهم کرده است. این بنیاد در سال ۹۹ و در ۲ مرحله ۲۵۰ مدرسه را در مناطق محروم و روستایی کشور افتتاح و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق کرده است.

همچنین در بحث توسعه زیرساخت‌ها مانند طرح‌های آبرسانی با سرمایه‌گذاری ۳۴۰ میلیارد تومان و تحت عنوان پویش ۹، آبرسانی به ۲۵۶ روستا و با اولویت ۹ استان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، هرمزگان، چهارمحال‌وبختیاری، یزد، ایلام، فارس و قزوین انجام شد. براساس این گزارش، این طرح‌ها با اجرای ۴۴۲ کیلومتر خط انتقال، ۶۰۵کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، ۲۰ هزارو ۷۰ مترمکعب مخازن ذخیره و با سرمایه‌گذاری ۳۳۹.۸میلیارد تومان، جمعیتی بیش از ۱۷۲هزارو ۲۰۶ نفر از هموطنان روستایی را تحت‌پوشش آب سالم و پایدار قرار می‌دهد.

بنابر این گزارش، توسعه عمرانی روستاها به‌طور عمده بر محور طرح‌های هادی روستایی می‌گردد؛ طرحی که اجرای آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است. البته بنیاد برکت هم سهم عمده‌ای در اجرای طرح‌های عمرانی روستاها دارد.

کد خبر 590791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha