شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

محققان انگلیسی می‌گویند اگرداروی جدید آبیراترون (Abiraterone) از آزمون‌های آینده سربلند خارج شود بزرگترین گام هفتاد سال اخیر را در راه درمان سرطان پروستات برداشته‌اند.

به این ترتیب هشت نفر از هر 10مردی که با مراحل پیشرفته و غیرقابل درمان سرطان پروستات دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند امیدوار باشند که با مصرف روزانه یک قرص ساده، سال‌های متمادی بیشتری به زندگی ادامه دهند.

هورمون‌های جنسی از جمله هورمون مردانه «تستوسترون» به‌عنوان محرک رشد و بزرگ شدن سلول‌های سرطان پروستات شناخته می‌شوند؛ با این حال درمان‌هایی که ترشح تستوسترون از مهم‌ترین منبع آن یعنی بیضه را مهار می‌کنند دستاورد قابل دفاعی نداشته‌اند.دکتر «جوهان دی بونو»

سرپرست گروه تحقیق می‌گوید: « ما فکر می‌کنیم خود سلول‌های سرطانی قادر به ترشح هورمون تستوسترون هستند و به این ترتیب سوخت مورد نیازشان برای رشد را تامین می‌کنند. داروی آبیراترون نه تنها ترشح تستوسترون در بیضه بلکه ترشح این هورمون در هر نقطه دیگری از بدن از جمله خود سلول‌های سرطانی را مهار می‌کند.»

سرطان پروستات معمولا بیماری مردان بالای شصت سال است و در حال حاضر افراد مبتلا به نوع پیشرفته و وخیم آن فقط 18 ماه شانس زنده ماندن دارند. « اگر آزمایش‌های بعدی نیز نتایج قبلی ما را تایید کنند آنوقت این بیماران آنقدر زنده می‌مانند تا به مرگ طبیعی از دنیا بروند حتی اگر سرطان در بدن پخش شده باشد.»

کد خبر 59082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز