چین با تایید یک واکسن کرونای دیگر اکنون پنج واکسن تاییدشده برای مقابله با شیوع کووید-۱۹ در اختیار دارد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس اعلام تایید واکسن کرونای جدید از طرف «انستیتو میکروب‌شناسی آکادمی علوم چین» انجام شد. این واکسن در اول مارس (۱۱ اسفند) برای مصرف در ازبکستان تایید شده بود.

مرحله نهایی یا سوم کارآزمایی‌های بالینی این واکسن هنوز  ادامه دارد. هنوز داده‌های بازبینی‌شده بوسیله کارشناسان مستقل (داوری همتا شده) درباره بی‌خطر بودن یا اثربخشی این واکسن به طور عمومی منتشر نشده است. 

این واکسن تولید شرکت چینی «آنهوئی ژیفئی لانگ‌کام» با همکاری آکادمی علوم چین حاوی شکل خالص‌شده‌ بخشی از پروتئین گل‌میخی (Spike) سطح ویروس به نام «منطقه اتصال به گیرنده سلولی» و یک ماده ادجوانت (تقویت‌کننده پاسخ ایمنی) است.

به گفته سخنگوی شرکت سازنده این واکسن در سه دوز با فواصل یک ماه از یکدیگر تزریق می‌شود. این واکسن نیز مانند سایر واکسن‌های کرونای چینی قابل نگهداری در دمای یخچالی معمولی (۲ تا ۸ درجه سلسیوس) نگهداری کرد.

مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی این واکسن در ماه اکتبر (مهر) به پایان رسید و مرحله نهایی یا سوم آزمایش واکسن در کشورهای ازبکستان، پاکستان و اندونزی ادامه دارد.

چین با وجود چهار واکسنی که از قبل برای کووید-۱۹ تایید کرده است، در واکسینه کردن جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری‌اش به کندی عمل کرده است.

آخرین ارقام اعلام شده بوسیله مقامات چینی در یک کنفرانس خبری در روز دوشنبه نشان می‌دهد تا به حال ۶۴.۹ میلیون دوز واکسن کرونا در این کشور تجویز شده است. این واکسن‌ها عمدتا به کارکنان مراقبت بهداشتی، کارکنان مرزبانی‌ها و گمرک و صنایع خاص در چین تزریق شده‌اند.

همه چیز درباره واکسن «کروناواک»، ساخت شرکت چینی «سینوواک بیوتک»

همه‌چیز درباره واکسن چینی کرونای سینوفارم (CNBG)

کد خبر 591072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha