شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: حمله به غزه و کشته شدن 5 نفر از اعضای حماس و یک دختربچه فلسطینی سبب شد تا باردیگر تنش در روابط فتح و حماس حاکم شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع پزشکی بیمارستان شفا در غزه اعلام کردند در حمله جمعه شب 5نفر از اعضای گردان‌های عز الدین قسام، ‌شاخه نظامی جنبش حماس و همچنین یک دختربچه پنج ساله کشته و در حدود 20 نفر هم زخمی شدند.

هنوز چند روزی از حضور نمایندگان فتح و حماس دریمن برای آشتی ملی نگذشته بود که حمله جمعه‌شب غزه سبب شد تا سایه سنگین دشمنی لااقل تایک سال دیگر بر روابط فتح و حماس سنگینی کند. 

حماس سحرگاه دیروز  به دنبال  کشته شدن 5عضو خود، 120نفر از اعضای فتح درغزه را بازداشت کرد که مشهورترین چهره درمیان آنان عبدالرحمن احمد مشاور محمود عباس بود.

حماس همچنین باانتشار بیانیه‌ای جریان وابسته به فتح را مسئول این انفجار دانست و قول داد، عاملان این جنایت را به سزای اعمالشان خواهد رساند.

حماس درادامه تاکید کرد: این اقدام جنایتکارانه ثابت می‌کند که درخواست‌های محمود عباس برای گفت‌وگو دروغی عوام فریبانه بوده است.

فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز اعلام کرد: کشتاری که بازماندگان جریان شورشی وابسته به جنبش فتح در ساحل دریای غزه به راه انداختند در چارچوب ادامه همکاری امنیتی با رژیم اشغالگر قدس ارزیابی می‌شود.

این مسئول فلسطینی خاطر نشان ساخت که جریان دست نشانده رژیم صهیونیستی به نیابت از ارتش عبری این کشتار وحشیانه را به راه انداخت و این اقدام در حالی صورت گرفت که اسرائیل در چارچوب طرح آتش بس دست از جنایاتش علیه ساکنان نوار غزه برداشته است.

گزارش شبکه خبری الجزیره قطر نیز حاکی است که وزارت کشور دولت منتخب فلسطینی قول داد که عاملان انفجار در ساحل غزه را تحت پیگرد قرار دهد.

جشن رسانه‌ای فتح

تلویزیون فلسطین که توسط فتح اداره می‌شود، ساعت 10:30 صبح  سرودی از سرودهای جنبش فتح تحت عنوان‌ای انقلابی‌های فتح را به همراه تصاویری از کشتار ساحل غزه پخش کرد که واکنش سریع حماسی هارا درپی داشت.

سامی ابوزهری، سخنگوی حماس گفت که پخش این تصاویر و سرود نشانگر برعهده گرفتن مسئولیت رسمی این جنایت از سوی مقامات تشکیلات خودگردان و دست داشتن رهبران فتح و تیم رام‌الله در زمینه‌سازی‌ برای ارتکاب این جنایت برای تحقق اهداف حزبی و دشمنان است.

واکنش فتح

باوجود جشن رسانه‌ای فتح، این جنبش با رد این اتهامات، هر گونه ارتباط با این انفجار را رد کرد و آن را گمراه کردن افکار عمومی فلسطین و برچسب اتهام به این جنبش دانست. فتح ضمن تکذیب دست داشتن در این انفجار، اعلام کرد که این انفجار بخشی از یک درگیری داخلی حماس بوده است.

فتح در بیانیه خود افزود: این جنبش به هیچ وجه در اختلافات داخلی جنبش حماس دخالتی نداشته است.جنبش فتح، این اتهامات را مقدمه‌ای برای عملیات ترورهای گسترده در میان رهبران و نیروهای خود خواند و خواستار شناسایی عاملان این حادثه و تحویل آنها به دستگاه قضائی شد.

کد خبر 59119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز