مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

وزارت کشور امروز (چهارشنبه) فهرست جدید شهرهای قرمز و نارنجی کرونا را اعلام کرد که در این فهرست ۲ شهر دیگر خوزستان یعنی ایذه و بهبهان هم قرمز اعلام شده‌اند. این در حالی است که فرمانده قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در خوزستان پیش از این ابراز امیدواری کرده بود استان بعد از تعطیلات از پیک کرونا خارج شود.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، فرهاد ابول‌نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی با اشاره به ورود شهرستان‌های ایذه و بهبهان به جمع شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی نوشت: شلوغی بازارها، افزایش ترددها و دید و بازدیدهای نوروزی از علل اصلی انتشار ویروس در این روزهاست. هرگونه سهل انگاری و پروتکل شکنی منجربه افزایش شهرهای قرمز می‌شود.

پیش  از این شهرهای اهواز، کارون، رامهرمز، آبادان، شوشتر، ماهشهر و دزفول در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند و حالا با اضافه شدن ۲ مورد جدید، تعداد شهرهای قرمز استان به ۹ مورد افزایش یافته است. تعداد شهرهای قرمز کشور هم در روزهای گذشته با سفرهای نوروزی و کاهش قابل توجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یافته به طوری که در برخی شهرها چون مشهد زنگ خطر پیک جدی بعد از نوروز به صدا درآمده است. در آخرین فهرست منتشر شده از سوی وزارت کشور، سراب در آذربایجان شرقی، خوانسار در اصفهان، دماوند در تهران، ایذه و بهبهان در خوزستان قرمز اعلام شدند.

با همه این‌ها اوضاع هیچ استانی مانند خوزستان بحرانی نیست. زنگ خطر پیک سوم کرونا در خوزستان (پیک فعلی) از ابتدای بهمن با افزایش ۵۰ درصدی موارد ابتلا و ۳۰ درصدی بستری به صدا درآمده بود. کادر درمان این استان، پیک فعلی را نتیجه کاهش چشمگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دی‌ماه و ورود غیرمنتظره کرونای جهش‌یافته انگلیسی می‌دانند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد با شرایط فعلی خوزستان تا خرداد درگیر پیک بحرانی باشد، اما پزشکان و متخصصان حاضر در بیمارستان‌ها تاکید می‌کنند در صورت رعایت مردم می‌توان به نزولی شدن نمودار ابتلا به کرونا در استان طی یک ماه امیدوار بود؛ پیش‌بینی‌ای ‌که با بی‌توجهی مردم به پروتکل‌های بهداشتی و اضافه شدن ۲ شهر دیگر به شهرهای قرمز استان نمی‌توان به آن دل بست. 

تمام مرزهای زمینی این استان با کشور عراق و همچنین استان‌های همسایه از ماه گذشته بسته بود و در روزهای گذشته هم تصاویری از ایجاد راه‌بند خاکی در مرز خوزستان و چهارمحال و بختیاری منتشر شده است. با همه این‌ها بسیاری از کارشناسان قرنطینه کامل خوزستان و  رعایت ۹۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی را راه چاره عبور از پیک بحرانی بیماری می‌دانند.

کد خبر 591798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha