در طول هفته معمولاً آنقدر سرمان شلوغ است که اغلب فرصت نمی‌کنیم به بعضی از نیازهای ساده و روزمره زندگی‌مان در اطراف خود توجه کنیم.

گياهان

همشهری آنلاین_مینا اصغرنژاد: در طول هفته معمولاً آنقدر سرمان شلوغ است که اغلب فرصت نمی‌کنیم به بعضی از نیازهای ساده و روزمره زندگی‌مان در اطراف خود توجه کنیم. گاهی فراموش می‌کنیم که در کنار کار و پیچیدگی‌های مرسوم زندگی شهری، باید به دور و اطراف خود هم نگاه دقیق‌تری بیندازیم و مثلاً ببینیم خاک کدام گلدان نیاز به تعویض دارد که فراموش کرده‌ایم و حالا گل‌ها و برگ‌های آن رو به پژمردگی می‌روند. این کارهای به ظاهر کوچک و ساده بخشی از زندگی روزمره هریک از ما را تشکیل می‌دهند که اگر از توجه به هریک از آنها به مدت طولانی غلفت کنیم، طبعاً برای‌مان پیامدهایی دارند. به نظر می‌رسد پایان هفته بهترین فرصت برای رسیدگی به این کارهای ساده و کوچک در خانه باشد.  

  •  سئانسوریا 

سئانسوریا گل شیکی است. کنار دیوار، ستون و در، جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. این گیاه بسیار مقاوم است. در دماهای بالاتر دوام خوبی دارد. خیلی تاب کم‌آبی را ندارد. به نور مستقیم نیاز ندارد، اما چه بهتر اگر در معرض آفتاب مستقیم باشد. معمولاً سانسوریا را در بهار تکثیر می‌کنند. پس الان بهترین موقع برای خرید آن است. این اواخر نوع ابلق آن هم به بازار آمده است، گلفروش‌ها نوک شاخه‌ها را رنگی می‌کنند. سانسوریای ابلق نور بیشتری لازم دارد. سانسوریا، از هر نوعی که باشد، نسبتاً گران‌قیمت است. اما اگر یکبار هزینه کنید تا سال‌ها دوست شما می‌ماند و بچه می‌دهد.  

  •  پوتوس 

بـهار را به خانه بیاوریم

پوتوس یا رونده گیاه مقاومی است. اگر خوب از آن نگاهداری کنید، سال‌های سال همراه شما خواهد بود. رشد این گیاه سریع است. سایه دوست است، یعنی نیازی به آفتاب مستقیم ندارد، پس برای خانه‌های کم نور بهترین گزینه است. آب کمی نیاز دارد. مناسب‌ترین زمان تکثیر آن بهار است. حواستان باشد این گل بیشتر تمایل به هوای خنک دارد تا گرما. پس کنار شوفاژ قرارش ندهید. مناسب‌ترین دما برای آن بین ده تا بیست و چهار درجه سانتی‌گراد است.  

  •  گل حسن یوسف

بـهار را به خانه بیاوریم

 یکی دیگر از گل‌های بهاری است. اسمش خود گویای زیبایی آن است. بهترین زمان تکثیر این گل هم فصل بهار است. حسن یوسف گل مقاومی است. اما نگهداری از آن لِم دارد، اگر لم آن دستتان بیاید دیگر همراه همیشگی زندگی‌تان خواهد شد. حسن یوسف آفتاب دوست ندارد. آب کمی می‌خواهد. گل‌هایش را بچینید، چون آنها برگ‌ها را ضعیف می‌کنند. به آن عشق بورزید. حسن یوسف بسیار نازک نارنجی است و زود قهر می‌کند، پس خیلی مراقبش باشید. اما تنوع رنگ و طرح‌ گل‌های آن ارزش تمام ناز کشیدن‌ها را دارد.  

  • کجا گلدان بگذاریم

از گل‌هایی که در بالا نام بردیم: شمعدانی‌ها را پشت پنجره بگذارید. آشپزخانه هم جای خوبی است برای شمعدانی. حواستان باشد که شمعدانی نور زیاد می‌خواهد. نور را از آنها دریغ نکنید. در جای گرم و در مجاورت گرما هم نباشند. سانسوریا نور مستقیم و زیاد نیاز ندارد، پس در راهروی ورودی، کنار دیوارها، در سه کنج، کنار مبلمان خوش می‌نشیند. حسن یوسف را جلو نور آفتاب نگذارید. جایی هم نگذارید که تکان بخورد یا تنه به آن بخورد. قهر می‌کند. پوتوس را هرجای خانه می‌توانید بگذارید، مثلاً روی اپن آشپزخانه که بعداً برگ‌ها بریزند و بیایند پایین. روی میز، روی کتابخانه و کنار تلویزیون هم جای خوبی است.  
 

کد خبر 593107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار زیر پوست شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha