جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

اگرچه نهاد شورایاری در سال گذشته روزهای پر فراز و فرودی را پشت سر گذاشت اما نمایندگان محلی محکم و ثابت‌قدم در عرصه خدمتگزاری درخشیدند

1400

به‌ویژه در اجرای پروژه‌های خرد مقیاس نقش مؤثری در کنار مدیران شهری ایفا کردند. صفحه‌های پیش‌رو را در نخستین شماره سال اختصاص داده‌ایم به این عزیزان تا از خدمات سال پیش و برنامه‌های امسال بگویند و توقعاتشان را از اهالی و مسئولان شرح دهند.

شورایار منطقه ۱۹ و دغدغه های ۱۴۰۰
 حیدر مقدم‌فر/  دبیر شورایاری محله اسماعیل‌آباد
  • استفاده از فرصت‌ها برای اثرگذاری مثبت

در سالی که گذشت شورایاران منطقه از همه فرصت‌های حضور استفاده کردند تا در تصمیم‌سازی‌ها تأثیرات مثبتی داشته باشند. مشارکت در شناسایی مشکلات، تعیین اولویت‌ها در قالب پروژه‌های خرد محلی و همچنین اقدام فوری و مشارکت عملی برای مقابله با ویروس کرونا در محله‌ها از این دست موارد هستند.
بالابردن سطح کیفی منطقه در فرایند هوشمندسازی شهری، تعریف پروژه‌های عمرانی برای بالابردن سرانه‌های آموزشی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی، بهبود فرایند گردش آزاد اطلاعات مدیریت شهری برای افزایش نظارت‌های مردمی و مراقبت از اموال عمومی، بهسازی معابر و بناهای عمومی برای تسهیل دسترسی معلولان و کودکان و... هم جزء مهم‌ترین خواسته‌هایی است که باید در سال۱۴۰۰ مورد پیگیری قرار بگیرد.
 البته تحقق این خواسته‌ها در گرو تعامل مطلوب بین شهروندان و مدیریت شهری است. امیدواریم که ساکنان محله‌ها در نقش‌پذیری و ایفای تکالیف شهروندی هرچه بیشتر و بهتر اقدام کنند و مدیران شهری نیز با فراهم کردن فرصت برای افزایش مشارکت‌های مردمی و همچنین اتخاذ تصمیمات مدبرانه در مصرف بودجه و اعتبارات تا حد امکان از اتلاف و هدررفت آن جلوگیری کنند. از همه اهالی خوب منطقه‌ام تقاضا دارم که مواظب سلامتی خود و خانواده‌هایشان باشند تا در سال کشور عزیزمان از شر این ویروس منحوس رهایی پیدا کند.

شورایار منطقه ۱۹ و دغدغه های ۱۴۰۰
 فریدون علی‌نژاد/  دبیر شورایاری محله خانی‌آباد جنوبی
  • ساخت بیمارستان مهم‌ترین مطالبه ۱۴۰۰

شورایاران به دلیل تعامل نزدیکی که با اهالی محله دارند به خوبی در جریان خواسته‌ها و دغدغه‌هایشان هستند. با توجه به این موضوع خالی از لطف نیست اگر در اجرای هریک از طرح‌های عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی برای نظرات شورایاران اهمیت ویژه‌ای قائل شویم. مهم‌ترین برنامه‌ای که در سال۱۳۹۹ با مشارکت اعضای شورایاری پیگیری و تا حدود زیادی عملیاتی شد، اجرای طرح‌های خرد محلی است که رضایتمندی بسیاری از شهروندان را به همراه داشت. سرعت‌بخشیدن به دیگر طرح‌های خرد محلی، توجه به خواست مخاطبان آذری‌زبان که بیشتر ساکنان منطقه را تشکیل می‌دهند، ضرورت آسفالت و رفع چاله‌ها در برخی معابر و... نمونه‌های دیگری از این دست هستند.

درخواست و انتظار من از شهروندان منطقه نیز این است که مشکلات محله خود را با شورایاران در میان بگذرانند و ضمن مشارکت بیشتر در برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی، به معنای واقعی خود را شهروندی مسئول بدانند. در پایان سال نو را به همه هموطنان عزیزم به‌خصوص اهالی خونگرم منطقه۱۹ تبریک می‌گویم و امیدوارم که سال۱۴۰۰ سال پایان کرونا باشد و هرچه زودتر به دوران سابق برگردیم. مهم‌ترین آرزوی من و شاید اهالی منطقه این است که امسال پیگیری‌های چندین ساله شورایاران به نتیجه برسد و خواسته مهم شهروندان منطقه۱۹ که داشتن یک بیمارستان است، عملی شود تا دیگر شاهد این نباشیم که اهالی محل برای دریافت خدمات ساده درمانی مجبور به رفتن به مناطق دیگر باشند.

کد خبر 593379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha