مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه: کمتر از ۲درصد از بهبودیافتگان از کرونا پلاسمای خون خود را اهدا کردند.

اهدا خون

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین با بیان اینکه از ۴۰هزار بهبود یافته کرونایی در استان، فقط ۴۵۹نفر پلاسمای خون خود را اهدا کردند، افزود: براساس یافته‌ها و مقالات پزشکی آنتی بادی ۳ تا ۴ ماه در بدن فر مبتلاشده باقی می‌ماند و بعد از آن، احتمال ابتلای مجدد به کرونا وجود دارد.  

پژمان‌صالحی فر از از مردم خواست قبل از اینکه آنتی بادی در بدنشان از بین برود، برای اهدا پلاسما مراجعه کنند. برخی فکر می‌کنند اهدا پلاسمای خون موجب ضعف بدنی می‌شود که در هیچ کجای دنیا این موضوع به اثبات نرسیده است.

وی با بیان اینکه پلاسمادرمانی جز روش‌های موثر در درمان کروناست، اظهار کرد: بیماران ۱۸ تا ۶۰ ساله بهبود یافته از کرونا ۲۸ روز بعد از بهبودی می‌توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون با اهدا پلاسمای خون خود جان یک هم‌وطن نجات بخشند. امیدواریم هم استانی‌های عزیز با توجه به شروع خیز چهارم کرونا به شکرانه سلامتی‌شان در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه در ادامه نیاز روزانه خون در استان را ۲۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: ۲۵ بیمارستان مصرف کننده خون در کرمانشاه داریم. مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع)، آیت الله طالقانی، دکترمحمد کرمانشاهی و بیمارستان قلب و عروق امام علی(ع) پر مصرف‌ترین بیمارستان های استان به شمار می رود.  

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه ادامه داد: روزانه نیاز به اهداکنندگان مستمر داریم چون عمر برخی فرآورده‌های خونی از جمله پلاکت ۳‌روز و کوتاه است. بیماران سرطانی همواره با کمبود پلاکت مواجه هستند.

وی افزود: در نوروز امسال هزار و ۴۵۲ نفر خون و ۵۲ نفر نیز پلاکت خون اهدا کردند. در این ایام ۲ هزار و ۷۳۴ واحد انواع فرآورده های خونی در مراکز درمانی و بیمارستانی استان توزیع شده است. این آمار افزایش ۲۲ درصدی توزیع خون و فراورده های خونی را نسبت به سال گذشته در همین مدت نشان می دهد.  

صالحی فر اضافه کرد: سال گذشته ۴۲ هزار و ۸۶۸ نفر خون اهدا کردند که جای قدردانی از مردم دارد که ما را هیچ‌گاه تنها نگذاشتند و شرایط اورژانسی نداشتیم.  

وی گفت: سال گذشته ۸۹ هزار و ۵۹۶ واحد خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی توزیع کرده ایم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر دخائر خونی مرکز انتقال خون استان قابل قبول است. مراکز انتقال خون همه روزه بجز روزهای جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ بعدازظهر آماده پذیرش مراجعان هستند. امسال در ایام ماه مبارک رمضان با توجه به منع تردد شبانه براساس تصمیم ستاد کرونا برنامه ریزی و به اطلاع مردم خواهیم رساند.

کد خبر 593535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha