سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری پرو اعلام کرد که تلاش‌های بیشتری را برای کاهش فقر در این کشور انجام خواهد داد.

به گزارش الجزیره، آلن گارسیا رئیس جمهوری پرو در سخنانی به مناسبت صدو هشتادو هفتمین سالگرد استقلال پرو از اسپانیا گفت: متعهد می‌شوم نرخ فقر در پرو را از 40 درصد به 30 درصد کاهش دهم.

گارسیا که محبوبیتش در پرو به رغم رشد اقتصادی بسیار بالای این کشور به 26 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: پس از رشد بالا، ما پیشنهاد تقسیم مجدد سود اقتصادی و نبرد شدید علیه فقر گسترده را مطرح می‌کنیم

آلن گارسیا افزود: پرو پیشرفت کرده  اما اکنون زمان آن است که فقرا بیش از همه از پیشرفت برخوردار شوند.

سخنان گارسیا در حالی مطرح می‌شوند که طی سال گذشته بحران اجتماعی و نرخ بالای تورم در پرو، تظاهرات و اعتصابات گسترده مردمی را در پی آورده است. با این حال رئیس جمهور پرو بهای بالای گندم وارداتی و نفت را عامل اصلی مشکلات اقتصادی در پرو دانسته است.بهای نفت و گندم وارداتی به پرو دوبرابر شده و سبب افزایش نرخ تورم در پرو تا 5 درصد شده است.

آلن گارسیا که سابق بر این سیاستمداری چپ گرا محسوب می‌شد اکنون به سیاستمداری طرفدار بازار آزاد بدل شده و از سرمایه گذاری خارجی استقبال می‌کند و با ایالات متحده آمریکا قرار داد تجارت آزاد بسته است.

به رغم آنکه از زمان به قدرت رسیدن آلان گارسیا در پرو برخی از اقشار جامعه پرو از رشد بالای اقتصادی این کشور منتفع شده‌اند، اما کارگران و فقرا در این کشور آمریکای جنوبی بهره چندانی از رشد اقتصادی نبرده‌اند و خواستار سهم بیشتری از اقتصاد شکوفای این کشور هستند.

رشد اقتصادی پرو در سال گذشته 9 درصد اعلام شده است.

کد خبر 59358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز