سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه، در خصوص اقدام روز جاری اتحادیه اروپا در قرار دادن اسامی تعدادی از مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی در فهرست تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران این اقدام را قویا محکوم می‌کند و آن را بی‌اعتبار می‌داند.

سعید خطیب زاده

به گزارش همشهری‌آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بدون شک اقداماتی از این دست از سوی مدعیان و موعظه‌گران دروغین حقوق بشر که با انگیزه‌های سیاسی، نه‌تنها در برابر نقض حقوق مردم ایران تحت تحریم‌های ضدبشری و غیرقانونی آمریکا سکوت، و فقط به اظهار تاسف بسنده کردند، بلکه با آن همراهی کردند، مردود بوده و موجب بی‌آبرویی هرچه بیشتر سوءاستفاده‌کنندگان از مفاهیم‌ والایی چون حقوق بشر است. 

خطیب‌زاده در ادامه تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا، گفت‌وگوهای جامع با اتحادیه اروپا شامل گفت‌وگوهای حقوق بشری و تمامی همکاری‌های ناشی از  این گفت‌وگوها، به ویژه در حوزه‌های تروریسم، مواد مخدر و پناهندگان را به حالت تعلیق در می‌آورد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تحریم‌های متقابل را در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در دست بررسی دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

کد خبر 594682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha