همشهری آنلاین: مردم اکوادور یکشنبه 15 اکتبر(23 مهر) برای انتخاب رئیس جمهور پای صندوق‌های رأی رفتند.

به گزارش آسوشیتدپرس این انتخابات صحنه پیکاری سخت میان نامزد چپ‌گرای تازه‌وارد که با حملاتش به فساد سیاسی طرفداران بسیاری پیدا کرده و نامزد ثروتمند تاجر موزی‌است که از شیوه‌ای سنتی عوامگرا استفاده می‌کند.

نامزد چپ‌گرا ، رافائل کورئا 43 ساله اقتصاددان تحصیل‌کرده در آمریکا و یکی از تحسین‌کنندگان هوگو چاوز رئیس جمهور ضد آمریکای ونزوئلا است که پیروزی او می‌تواند جناح چپ در آمریکای لاتین را باز هم بیشتر تقویت کند و اکوادور را به جمع کشورهای دارای دولت چپ‌گرای شیلی، بولیوی، برزیل، آرژانتین و اوروگوئه ملحق کند.

رافائل کورئا [سمت راست] و آلوارو نوبوآ در دوئل انتخاباتی اکوادور

کورئای بلندقد و پرجذبه با وعده " انقلاب شهروندان" در برابر نظام سیاسی بی‌اعتبار شده توانسته است از سایر نامزدها پیشی بگیرد.

در مقابل او آلوارو نوبوآ 53 ساله قرار می‌گیرد که ثروتمندترین مرد اکوادور  و به قول خودش بزرگترین سرمایه گذار اکوادور و صاحب 110 شرکت است. او می‌گوید از مهارتش در تجارت استفاده خواهد کرد تا فقرای اکوادور را به طبقه متوسط بدل کند. او در نظرسنجی‌ها در ماه‌های اخیر به سرعت صعود کرد و اکنون در رده دوم پس از کورئا قرار دارد.

انتظار می‌رود هیچکدام از 13 نامزد انتخابات امروز د ر اعلام نتایج د ر یکشنبه برنده نهایی نشود، و دو نفر با رای بیشتر در 25 نوامبر(4 آذر) در دور دوم انتخابات به رقابت بپردازند.

کد خبر 5949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز