همشهری آنلاین: یاسوئو فوکودا، نخست وزیر ژاپن کابینه این کشور را ترمیم کرد.

به نوشته ال پاییس، گفته می‌شود این اقدام جهت جلوگیری از ادامه کاهش محبوبیت یاسوئو فوکودا نخست وزیر ژاپن صورت گرفته است، بر اساس آخرین نظر سنجی‌ها محبوبیت فوکودا حدود 25 درصد است.

بر  اساس این گزارش، به رغم انجام تغییرات گسترده در کابینه ژاپن، برخی از وزرا، مانند نبوتاکا ماچیمورا سخنگوی دولت و ماساهیکو کومورا وزیر امورخارجه در سمت‌های خود ابقا شدند. با این حال وزرای اقتصادی کابینه تغییر کرده و جای خود را به وزرایی اصلاح طلب و لیبرال داده‌اند. در کل فوکودا 13 وزیر از کل 18 وزیر کابینه ژاپن را تغییر داده است.

بر مبنای تغییرات جدید بونمئی ایبوکی که پیشتر مقام دبیرکلی حزب لیبرال دموکرات را عهده دار بود به عنوان وزیر امور مالی و کائورو یوسانو، که از زمانی از وی به عنوان کاندیدای  تصدی مقام نخست وزیری یاد  می‌شد در مقام وزیر اقتصاد ژاپن معرفی شده‌اند. وزرای کشاورزی، بازرگانی، زیر ساخت‌ها و حمل و نقل و خدمات مالی ژاپن نیز در این اولین ترمیم کابینه فوکودا تغییر کرده‌اند.

تتسوئو سایتو عضو حزب "کمیتو جدید" که حزبی است دارای گرایشات بودایی واز شرکای دولت محسوب می‌شود، نیز به عنوان وزیر محیط زیست ژاپن برگزیده شده است.

اوکی‌هارو یاسوئوکا هم وزیر دادگستری جدید ژاپن شده است.

 این اولین ترمیم کابینه دولت ژاپن از زمان روی کار آمدن فوکودا در سپتامبر 2007 محسوب می‌شود.

نوبوتاکا ماچیمورا سخنگوی دولت ژاپن که در مقام خود ابقا شده است به هنگام قرائت فهرست نام وزرای جدید در کابینه این کشور گفت: وزرای جدید به عنوان اولین وظیفه پرچالش خود باید اقتصاد  ژاپن را احیا کنند.

کد خبر 59545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز