همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران گفت: دولت باید 70 میلیارد تومان برای افزایش کیفی و کمی آب شرب تهران اختصاص دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی چمران در حاشیه امضای تفاهم نامه با وزرات کار در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به این که برای انتقال آب سد ماملو به تهران تصمیم گیری شده اما منابع مالی آن تامین نشده است افزود: در این زمینه نامه ای به رئیس جمهور نوشته‌ایم تا بتوانیم هزینه انتقال این آب را به تهران تامین کنیم.

وی با بیان این که تهران در این زمینه به یک لوله به صورت رینگی در اطراف شهر نیاز دارد و تامین این لوله حدود 45 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: بقیه هزینه نیز مربوط به انتقال آب از سد به تهران است.

چمران با تاکید بر این که تلاش ما بر این است آب با کیفیت سالم به دست مردم برسد گفت: بخشی از آب شرب تهران از منابع سدها که بهترین نوع آب جهان است تامین می‌شود و بخش از آب نیز از چاههایی تامین می‌شود که این چاهها ممکن است دارای اشکالاتی باشد اما با توجه به مطالعاتی که صورت گرفته و تصفیه‌ای که انجام می‌شود اعلام شده است که آب تهران در حد قابل قبول است.

وی افزود: موضوع سالم بودن آب شرب تهران را باید وزارت بهداشت و سازمان آب اعلام کنند.

رئیس شورای شهر تهران در باره املاح آب تهران با اشاره به این که آب باید املاح داشته باشد و اگر نداشته باشد برای بدن ناسازگار است گفت: اگر چیزی غیر از املاح در آب می بینید به سازمان آب گزارش دهید.

وی افزود: برای این که آب تهران در شرایط بهتری باشد؛ موضوع را به طور جدی پیگیری می کنیم.

چمران گفت: آب تهران به خصوص آبی که از سدها تامین می شود از بهترین آب های دنیاست بنابراین این آب را به آسانی از دست ندهیم.

رئیس شورای شهر تهران در باره آب شربی که شخصا استفاده می‌کند گفت: آبی که ما در پارک شهر، چهار راه سیروس و خیابان وصال تهران استفاده می‌کنیم آب سالم و قابل قبول است.

کد خبر 59563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز