مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

سه هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در صنایع تبدیلی آذربایجان شرقی مشغول به کار هستند.

صنایع تبدیلی آذربایجان شرقی

به گزارش همشهری آنلاین، آذربایجان شرقی بنا بر اعلام مسئولان جهاد کشاورزی استان رتبه سوم تولیدات صنایع تبدیلی کشور را دارد و در محصولی به نام عسل هم رتبه اول فراوری و بسته‌بندی را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این زمینه به همشهری آنلاین می‌گوید: وضعیت استان در صنایع تبدیلی رو به رشد است. در حال حاضر صنایع تبدیلی فقط در محصولی مانند کشمش توان فراوری ۵۰۰ هزار تن محصول در سال را دارند و می‌توانند ۱۱۰ هزار تن کشمش در سال تولید کنند که علاوه بر تأمین نیاز استان و استان‌های دیگر، به خارج از کشور هم صادر می‌شود.

اکبر فتحی ادامه می‌دهد: با توجه به ظرفیت بالای صنایع تبدیلی، خرمای تولیدی استان‌های جنوبی هم در این استان فراوری می‌شود که علاوه بر نیاز آذربایجان شرقی، خرمای ۱۰ استان دیگر را هم تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی در صادرات محصولات کشاورزی سهم ۶۰درصدی دارند، می‌گوید: از ۳۷۰ میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی استان فقط ۴۰ درصد خام و بدون فراوری و ارزش افزوده است.

فتحی همچنین از تولید ۸۰ نوع مواد غذایی لبنی در استان خبر می‌دهد و بیان می‌کند: انواع مواد لبنی با تنوع زیاد در صنایع تبدیلی استان با کیفیت بالا تولید می‌شود.

وی با اشاره به اشتغال ۱۸هزارنفری در صنایع تبدیلی استان می‌افزاید: ۳ هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در صنایع تبدیلی استان مشغول به کار هستند.

کد خبر 596030

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha