مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

خانواده‌های دارای ۲معلول در لرستان در گذشته ۲۳۲ سهمیه داشتند که این میزان بر اساس درخواست استان به ۲۵۹ سهمیه افزایش یافت.

مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در گفت‌وگو با همشهری آنلاین اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با بنیاد مستضعفان و بهزیستی و بر اساس مصوبه مطرح‌شده برای حمایت از خانواده‌های دارای ۲ معلول حدود ۱۳۵ میلیون تومان به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

مسعود رضایی با بیان اینکه این مبلغ شامل ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات است، گفت: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بازسازی و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان است که بانک مسکن در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد. همچنین ۱۰ میلیون تومان خود بنیاد مستضعفان و ۲۵ میلیون تومان بلاعوض هم سازمان بهزیستی پرداخت می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان اضافه کرد: همچنین از ۱۲۳ هزار واحد مسکونی روستایی در حال ساخت و ۱۱۶ هزار واحد تمام شده در استان ۲ هزار واحد هم به‌عنوان مسکن محرومان اجرا شد.

به گفته رضایی، برای حمایت از خانواده‌های دارای ۲ معلول روستایی تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه کشور و کمک استانداری‌ها برای پرداخت تسهیلات امضا شد.

وی افزود: در طرح مسکن محرومان روستایی به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بنیاد مسکن و ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض سازمان برنامه و بودجه پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: در مجموع ۲ هزار واحد با تسهیلات ۱۳۰میلیاردتومانی که شامل ۵۰ میلیارد تومان بلاعوض و ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات است با پیشرفت فیزیکی ۹۸درصدی به بهره‌برداری رسید و مراسم تحویل آنها دهه فجر سال گذشته انجام شد.

کد خبر 596486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha