مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان خبر داد و گفت: در حال خرید ۲۶۰ تخت جدید هستیم.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، ابراهیم جلیلی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تخت‌های آی‌سی‌یو و معمولی بیمارستان‌های استان تکمیل شده است، اظهار کرد: امروز برای پذیرش بیماران مشکلی نداریم، اما ممکن است در روزهای آینده دچار مشکل شویم.

وی با بیان اینکه علاوه بر ۲۶۰ تخت بیمارستانی، تجهیزات ۲۶ تخت آی‌سی‌یو نیز خریداری شده و طی چند روز آینده به تخت‌های ویژه استان اضافه می‌شود، گفت: ۳ دستگاه اکسیژن‌ساز نیز برای استان خریداری و یکی از آنها در ملایر نصب شد و دو دستگاه دیگر در راه شهرستان رزن و بیمارستان شهید بهشتی همدان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه ۱۵۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های همدان بستری هستند، تأکید کرد: ۶۱ نفر از این بیماران روی تخت‌های آی‌سی‌یو هستند که حال آنها وخیم گزارش شده است.

وی افزود: تقریباً همه بیمارستان‌های استان درگیر بستری بیماران مبتلا به کرونا هستند و بیمارستان‌های آتیه همدان و شهید غرضی ملایر (متعلق به سازمان تأمین اجتماعی) نیز به بیمارستان‌های درگیر با کرونا اضافه شده‌اند. همچنین تعدادی بیمار در بیمارستان ابن‌سینا ارتش بستری هستند و مازاد بیماران به بیمارستان پایگاه نوژه اعزام می‌شوند. در صورت نیاز، در مراحل بعدی از بیمارستان‌های شهید مطهری و بوعلی از مجموعه بخش خصوصی نیز کمک گرفته خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان از شهروندان خواست در صورت داشتن علائم خفیف کرونا به مراکز ۱۶ساعته مراجعه کنند.

به گفته وی، ۷ مرکز در شهرستان‌های بزرگ، ۴ مرکز در شهرستان‌های متوسط و ۳ مرکز در شهرستان‌های کوچک راه‌اندازی شده که دارو و تجهیزات لازم در اختیار دارند و در صورت لزوم بیمار را به بیمارستان‌ها ارجاع می‌دهند. بنابراین لازم نیست بیماران از همان ابتدا به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

کد خبر 596499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha