گروه بورس: مدیر عامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان از تمایل یک شرکت روسی برای خرید سهام این شرکت خبر داد.

به گزارش همشهری، پس از نا کامی خارجی‌ها برای خرید سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان، این بار یک شرکت روسی به نام‌ام ام کا (MMK) عزم خود را جزم کرده است تا سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان را خریداری کند.

قرار است سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان در بورس تهران واگذار شود.کلنگ احداث کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در سال‌1346 توسط روس‌ها در ایران زده شد و در حال حاضر با توجه به اجرای سیاست‌های اصل‌44 بار دیگر توجه روس‌ها برای خرید سهام این شرکت جلب شده است.

بهرام سبحانی در گفت‌وگو با همشهری افزود: این شرکت روسی پیش از این برای خرید سهام ذوب‌آهن اصفهان با مسئولان سازمان خصوصی به توافق رسیده و با چراغ سبزی که مسئولان خصوصی‌سازی‌ به آنها نشان دادند، هیاتی ظرف روز‌های گذشته برای بازدید به ذوب‌آهن آمد.او در پاسخ به این پرسش که قرار است روس‌ها چند درصد از سهام ذوب‌آهن را خریداری کنند، گفت:شرکت روسی تمایل دارد تا سهام مدیریتی ذوب‌آهن ( بیش از 50در صد)را خریداری کند اما این موضوع بستگی به توافق مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ و دولت دارد. وی افزود:شرکت‌ام ام کای روسیه با ظرفیت تولید 13‌میلیون تن فولاد در روسیه از جمله شرکت‌های بزرگ فولاد در روسیه است.

سبحانی در باره زمان عرضه سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان  در بورس گفت: براساس برنامه، مرحله پذیرش سهام ذوب‌آهن در بورس در مرداد ماه به پایان می‌رسد و به احتمال زیاد سهام شرکت اواخر شهریور‌ماه یا اوایل مهر ماه در بورس عرضه می‌شود. مدیر عامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان در باره طرح توسعه شرکت گفت: بر نامه ما این است که ظرفیت تولید کار خانه را از 2/2 میلیون تن به 6/3 میلیون تن افزایش دهیم سپس در مرحله بعدی که در یک برنامه 5 ساله اجرا خواهد شد ظرفیت کارخانه به 5 میلیون تن افزایش خواهد یافت.او در باره طرح توازن کار خانه تا کید کرد: این طرح با هزینه ارزی معادل 360‌میلیون دلار و هزینه ریالی معادل 300‌میلیارد تومان در حال اجراست و تا کنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سرمایه شرکت در حال حاضر 8/7 هزار میلیارد ریال است و سود قبل از کسر مالیات شرکت در سال 86 بالغ بر 413 میلیارد ریال بر آورد شده است.

آخرین اخبار

آخرین اخبار از خرید سهام ذوب‌آهن اصفهان توسط روس‌ها حاکی از آن است که هیات 13 نفره‌ای متشکل ازکارشناسان فنی، اقتصادی و مالی روز گذشته از شرکت ذوب‌آهن بازدید کرده‌اند. راشینکف مدیر عامل شرکت‌ام ام کا روسیه در راس این هیات قرار داشته و قرار است پس از این بازدید نشست نهایی با مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ برگزار شود.

روابط عمومی ذوب‌آهن گزارش داد: ابادولین سرپرست این هیات روسی که مدیر بازرگانی کارخانه ذوب‌آهن مگنیتو گورسکی است در باره این بازدید گفته است: قبل از ما یک هیات بلند پایه از شرکتMMKپس از بازدید از صنایع فولادی ایران و انتخاب ذوب‌آهن اصفهان درماه فوریه به ما ماموریت دادند که به بررسی فنی ذوب‌آهن بپردازیم.

کد خبر 59656

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز