وزیر بهداشت گفت: شب گذشته در یکی از استان‌های جنوبی کشور برای اولین بار ۳ مورد مبتلا به ویروس کرونای جهش‌یافته آفریقای جنوبی را شناسایی کردیم.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در نشست خبری خود گفت: طی رصد لحظه‌ای، ورود ویروس های جهش یافته به کشور را رصد کردیم و صدای پای ویروس آفریقایی و برزیلی و هندی را پشت مرزها داشتیم که از مرزهای شرقی ورودش ما را تهدید می‌کند.

نمکی گفت: علم به حضور و شیوع ویروس آفریقایی و برزیلی داشتم و مکاتباتی کردیم تا کشورهای همسایه وارد کشور نشوند و دیشب در یکی از استان های جنوبی برای اولین بار سه مورد ویروس آفریقای جنوبی را در مجموعه ای را ملاحظه کردیم.

او اضافه کرد: ویروس هندی هم صدای پایش را می شنویم و همه تبعه هندی و پاکستانی را بررسی کردیم. دیروز در یکی از موارد هندی های مبتلا به کرونا را ارزیابی می کنیم و امیدواریم ویروس جهش یافته نباشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: در موج چهارم کرونا با شرایط خاصی مثل ویروس جهش‌یافته انگلیسی مواجه شدیم. الان هم مرگ های ناشی از بستری ها رو به افزایش است و چند روز آینده روزهای سخت تری از نظر آمار مرگ و میر خواهیم داشت.

او افزود: با تدبیر مراکز سرپایی ۱۶ ساعته و بستری موقت را افزایش دادیم و بار بیمارستان ها کم شد و مراقبت بیمارستانی زیاد شد و روزهای آینده با ورودی بیشتری با گذشت موج سهمگین امیدواریم میزان مرگ ومیرها که با تاخیر نسبت به بستری کم می شود را شاهد هستیم.

نمکی تصریح کرد: خبری خوش ازواکسیناسیون گروه ۸۰ سال به بالا داشتیم که از امروز آغاز شد و امیدواریم طبق برنامه زمان بندی شده تا خرداد ماه گروه های هدف و پرریسک را تمام کنیم.

وزیر بهداشت گفت: تولید واکسن داخلی به خوبی پیش می رود. فاز سه واکسن برکت و پاستور آغاز شد و در آینده نزدیک مجموعه واکسن داخلی را خواهیم داشت.

او در پایان گفت: باید فاصله ها و پروتکل ها را بیشتر کنیم و نباید بگذاریم با نفس ها خسته به دام موج جدیدی بیفتند.

کد خبر 597657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha