مردم آمریکا و هند امکان انتخاب مارک واکسن‌ کرونا از بین تولیدات بومی خود را پیدا کردند.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین، واکسن‌های فعلی کرونا در جهان همگی با مجوزهای اورژانسی و بنا بر شرایط بحرانی همه‌گیری کرونا استفاده می‌شوند. اگرچه فناوری، تولید و آزمایش‌ها هر یک از این واکسن‌ها تفاوت‌هایی دارد تایید مراکز علمی جهانی را دارند و در کشورهای مختلف با اقلیم‌ها و نژادهای گوناگون در حال استفاده هستند.

با این حال این سوال که آیا امکان انتخاب برند واکسن برای افراد وجود دارد یا خیر یک سوال بین‌المللی است؛ به گزارش ان‌پی‌آر، در گروه‌های فیس‌بوکی آمریکا افرادی در جست‌وجوی برندهای خاصی از واکسن عضو می‌شوند و حتی حاضرند ساعت‌ها رانندگی کنند که به مرکز مورد نظر خود برای دریافت واکسن برسند.

اکونومیک تایمز اما خبر از آزادسازی واکسیناسیون در هند داد و نوشت دولت این کشور به ایالت‌های مختلف اعلام کرده که از ابتدای ماه مه، هفته آینده، واکسیناسیون آزاد و برای افراد بالای ۱۸ سال انجام خواهد شد.

بر اساس این خبر، شرکت‌های تولید واکسن موظف شدند نیمی از تولید خود را در اختیار ایالت‌ها بگذارند تا با اعلام مشخصات و قیمت آزاد آن در مراکز خصوصی، افراد بتوانند نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

نیمی دیگر از تولید توسط سیستم دولتی در اختیار افراد مسن و گروه‌های پرخطر قرار خواهد گرفت؛ این نخستین بار است که افراد امکان انتخاب واکسن مورد نظر خود را از میان دو واکسن تولید داخل این کشور یعنی بهارات و آسترازنکا خواهند داشت.

واردات واکسن‌های خارجی مانند اسپوتنیک تنها در صورتی مجاز است که علاوه بر تایید اضطراری WHO، مورد تایید اتحادیه اروپا، ژاپن و انگلستان نیز باشند. واکسن‌های وارداتی تنها در اختیار بخش خصوصی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 597774
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha